Opgelost door ICS International Card Services: Dwingend bevel van ICS om bewijzen te sturen van mijn inkomen en woonlasten

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 486308
Gebruiker
AnneMarco
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik wil geen inkomensgegevens doorgeven aan ICS omdat zij zogenaamd willen checken of mijn huidige financiële situatie nog wel past bij de service gespreid betalen. Maar als ik dat niet doe blokkeren ze mijn card.

De oplossing

Ik wil weten of dit zomaar mag uit "zorgplicht" van ICS. Ik heb er niet om gevraagd.

1 reactie

  1. Auteur
    ICS International Card Services
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Bouwman, Hartelijk dank voor uw bericht. We begrijpen uw bezorgdheid volkomen en geven u graag extra toelichting. U heeft bij ons een financieel product waarbij u de mogelijkheid heeft om in termijnen te betalen. In het kader daarvan en onze zorgplicht zijn wij verplicht om periodiek te checken of het financieel product dat u heeft nog past bij uw financiële situatie. Het kan zijn dat u inkomen is gewijzigd. Het kan ook zijn dat uw financiële situatie gelijk is gebleven maar omdat de voorwaarden voor het hebben van financiële producten als een Creditcard gewijzigd zijn er toch een wijziging doorgevoerd moet worden. Dit is de reden dat wij documentatie bij uw opvragen. Mocht u hier nog vragen over hebben kunt u altijd contact met ons opnemen. U kunt ook op www.icscards.nl een en ander nakijken. Met vriendelijke groet, International Card Services

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AnneMarco
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ja standaard antwoord. ICS heeft van AFM boete gekregen ivm niet nakomen zorgplicht en verstrekken te hoge credieten. Dit heb ik zelf uitgezocht. Daarom moet ik nu gegevens delen. met tegenzin.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over ICS International Card Services?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen