Klacht ICS International Card Services: Geschoffeerd door ICS na 35 jaar (goede) klant zijn!
Details
De klacht
ICS is op de stoel van de sociale recherche gaan zitten en vraagt (na 35 jaar probleemloos klant zijn...) om overleggen van vele gegevens om "vast te kunnen stellen of het krediet nog aan de behoefte voldoet". Daarvoor hoeven ze alleen maar naar de gegevens te kijken die ze in die 35 jaar verzameld hebben... Die spreken voor zich (bv dat wij vrijwel nooit gebruik maken van gespreid betalen = logisch vanwege de woekerrente).Verstrek ik geen gegevens dan wordt de rekening gesloten. En dat wordt je allemaal even via een mailtje verteld. Nog niet eens de moeite om persoonlijk contact op te nemen. Aangezien ik geen enkele behoefte heb om na meer dan 35 jaar probleemloos klant zijn, nogmaals door allerlei hoepels te gaan springen. Zijn ze weer een klant kwijt. Als ik de commentaren lees op bv trustpilot dan is dat aanleveren van gewenste info ook één lange lijdensweg en leid dit zeer vaak tot beëindiging van de overeenkomst. ICS schoffeert zijn goede klanten zich daarbij verschuilend achter een "opgedragen zorgplicht". Volgens mij gaan zij veel te ver bij het opvragen van informatie die nodig zou zijn. Geen enkele behoefte aan nog een plek waar digitaal belangrijke gegevens van mij / mijn bedrijf liggen opgeslagen...
De oplossing
Aan de enorme stroom negatieve reviews op trustpilot te zien zijn er momenteel vele mensen met hetzelfde probleem. Kan de consumentenbond hier iets in betekenen?Voor de duidelijkheid; mijn klacht heeft niets met de identificatieplicht te maken waarover ik nu ook vaker iets lees. Hier gaat het om de gegevens die ICS van zijn klanten vraagt en hoe zij daarmee omgaat.
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.