Klacht ICS International Card Services: ICS blijft indienen claim bij haar verzekeraar belemmeren en weigert een oplossing.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 683666
Gebruiker
Paspiet
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Klacht
ICS blijft weigeren het mij mogelijk te maken om een verzekeringsclaim inzake reisverzekering in te dienen bij de verzekeraar AXA. Zie eerdere klacht hier gemeld d.d. 21-07-2023. We zijn een maand verder! Na een aantal nietszeggende reacties van ICS klachtenafdeling bieden ze op dus op geen enkele wijze een oplossing waardoor ik mijn verzekeringsclaim nog steeds niet heb kunnen indienen. Ze reageren thans zelfs gewoon niet meer! Hoewel ze na 2 dagen (bericht van ICS d.d. 11-08-2023) weer zouden reageren.

Jurist van Consumentenbond gesproken. Zij geeft aan dat het ICS aangerekend mag worden dat er belemmeringen bestaan om een claim in te dienen en het aan ICS is om voor een oplossing zorg te dragen.

De "Exclusieve 24/7 toegang tot persoonlijke assistentie op ongeëvenaard niveau..." en "Een zeer uitgebreid verzekerings- en hulpverleningspakket" zijn letterlijke teksten waarmee ICS adverteert. De moeite die ik moet doen om achteraf zelfs maar een eenvoudige claim te mogen indienen staan hier haaks op.

Ik kan mij voorstellen dat vele consumenten afhaken omdat je blijkbaar alleen met langdurige en/of dure procedures aanspannen misschien iets uiteindelijk gedaan kan krijgen.

Consumentenbond, ziet hier een verdienmodel achter?

Gewenste oplossing


1. Dat ze goed lezen en terzake kundig reageren
2. Mogelijk maken dat ik mijn claim drempelloos z.s.m. kan indienen bij AXA verzekering
3. Haar procedures met AXA verzekeringen structureel aanpast zodat consumenten daadwerkelijk voortvarend een claim kunnen indienen.
Geboden oplossing
Weer een zogenaamde begripvolle "mooi weer" reactie van ICS. Waarschijnlijk voor de argeloze lezer bedoeld. Niet voor mij want er gebeurt ook tot nu toe (31-08-2023) wederom helemaal niets! Geen enkel bericht meer ontvangen of wat dan ook. Advies van Consumentenbond maakt ze blijkbaar verder ook niet uit. Heeft dus ook geen impact. Inderdaad een monopolistisch gedrag. Zal de klacht maar hier blijven herhalen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    ICS International Card Services
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Paspiet,

    Wat vervelend dat u geen claim kunt indienen bij de verzekeraar van de reisverzekering bij uw Card. Wanneer onze klanten een bericht sturen streven we er altijd naar om te reageren. We betreuren het dat dit niet is gebeurd. Onze excuses voor het ongemak.

    We zien inderdaad dat er in juli van dit jaar een klacht is ingediend over de verzekering bij uw Card. We zoeken graag uit waarom u destijds geen reactie meer heeft gekregen en helpen u ook graag hiermee verder. Hiervoor sturen we uw bericht door naar de betreffende afdeling. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie van ons.

    We bedanken u voor het delen van uw ervaring. Deze gebruiken we om onze dienstverlening verder te verbeteren.

    Met vriendelijke groet,
    International Card Services

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over ICS International Card Services?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen