Klacht ICS International Card Services: identiteitscontrole gaat veel te ver

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 533423
Gebruiker
A. Hieselaar
Datum
3 reacties

Details

De klacht

ICS vraagt om identificatie van de Bijenkorf klantenkaart. Ik moet daarvoor via smartphone of tablet het volgende digitaal aanleveren:
geboortedatum, kopie paspoort, foto van mijzelf en ook nog BSN!
Ik vind dit te onveilig, immers bij een hack zouden direct al mijn gegevens op één plek beschikbaar zijn! Welkom identiteitsfraude....

De oplossing

andere vorm van identiteitscontrole

3 reacties

  1. Auteur
    ICS International Card Services
    Datum
    Geachte mevrouw Hieselaar,

    Bedankt voor het delen van uw zorgen over het online identificeren. Het is verstandig om voorzichtig met uw persoonlijke gegevens om te gaan. ICS vindt uw veiligheid zeer belangrijk gaat uiterst zorgvuldig om met de gegevens die aan ons zijn toevertrouwd. De methode die we gebruiken voor online identificatie is hier speciaal voor ontworpen en zeer streng beveiligd. De gegevens worden direct beveiligd opgeslagen, waarbij de foto’s van een watermerk worden voorzien.

    Ondanks dat begrijpen we dat u zich zorgen maakt. We sturen uw klacht daarom door naar de betreffende afdeling. Er wordt contact met u opgenomen om de mogelijkheden te bespreken.

    We vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn. Mocht u toch nog vragen hebben, dan horen we het graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    International Card Services
  2. Auteur
    A. Hieselaar
    Datum
    klacht loopt nog; ICS heeft gereageerd, maar er zijn nog een aantal vragen
  3. Auteur
    ICS International Card Services
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw Hieselaar,

    We begrijpen uit uw bericht dat u nog graag in contact wilt komen met één van de medewerkers van de betreffende afdeling. Uw verzoek hebben we naar deze afdeling doorgestuurd. We nemen zo snel mogelijk contact met u hierover op.

    Met vriendelijke groet,
    International Card Services

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A. Hieselaar
Datum
Uiteindelijke oplossing
nog steeds niet duidelijk waarom ICS deze methode van identificatie hanteert. Er wordt geschermd met wetgeving, maar bij doorvragen (garanties bij hack, persoonlijke data worden hoe beschermd) krijg k geen antwoord
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ICS International Card Services?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen