Klacht ICS International Card Services: identiteitscontrole gaat veel te ver

A. Hieselaar

ICS vraagt om identificatie van de Bijenkorf klantenkaart. Ik moet daarvoor via smartphone of tablet het volgende digitaal aanleveren:
geboortedatum, kopie paspoort, foto van mijzelf en ook nog BSN!
Ik vind dit te onveilig, immers bij een hack zouden direct al mijn gegevens op één plek beschikbaar zijn! Welkom identiteitsfraude....

andere vorm van identiteitscontrole

ICS International Card Services
    Geachte mevrouw Hieselaar,

Bedankt voor het delen van uw zorgen over het online identificeren. Het is verstandig om voorzichtig met uw persoonlijke gegevens om te gaan. ICS vindt uw veiligheid zeer belangrijk gaat uiterst zorgvuldig om met de gegevens die aan ons zijn toevertrouwd. De methode die we gebruiken voor online identificatie is hier speciaal voor ontworpen en zeer streng beveiligd. De gegevens worden direct beveiligd opgeslagen, waarbij de foto’s van een watermerk worden voorzien.

Ondanks dat begrijpen we dat u zich zorgen maakt. We sturen uw klacht daarom door naar de betreffende afdeling. Er wordt contact met u opgenomen om de mogelijkheden te bespreken.

We vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn. Mocht u toch nog vragen hebben, dan horen we het graag van u.

International Card Services
    A. Hieselaar
    klacht loopt nog; ICS heeft gereageerd, maar er zijn nog een aantal vragen
    ICS International Card Services
    Beste mevrouw Hieselaar,

We begrijpen uit uw bericht dat u nog graag in contact wilt komen met één van de medewerkers van de betreffende afdeling. Uw verzoek hebben we naar deze afdeling doorgestuurd. We nemen zo snel mogelijk contact met u hierover op.

International Card Services

A. Hieselaar
nog steeds niet duidelijk waarom ICS deze methode van identificatie hanteert. Er wordt geschermd met wetgeving, maar bij doorvragen (garanties bij hack, persoonlijke data worden hoe beschermd) krijg k geen antwoord

Ook een klacht indienen over ICS International Card Services?