Opgelost door ICS International Card Services: Persoonlijke identificatie anders geen Visa meer

sad Opgelost
Gracha

Moet me persoonlijke identificatie via bureau AMP voor 30/11 of mijn lidmaatschap wordt na 20 jaar zonder betalingsachterstanden stopgezet.

Online identificeren, langsgaan bij een bank of op hun kantoor zijn geen opties.
In mijn geval alleen persoonlijk identificeren
Kortom, geen persoonlijke identificatie = geen Visa creditkaart meer.

Wordt er geïnstrueerd dat ik een terreurverdachte, drugsdealer ben of dat ik criminelen financier?

Duidelijkheid over aanleiding en meerdere opties voor identificatie

ICS International Card Services
    Financiële instellingen zijn verplicht een identificatie van elke klant in hun systeem te hebben. Dit was vroeger niet verplicht, waardoor sommige klanten alsnog geïdentificeerd moeten worden. Met klanten die niet geïdentificeerd kunnen worden moet de relatie worden beëindigd. ICS heeft geen bezoeklocatie. Om de overlast tot een minimum te beperken kan er een afspraak met het gespecialiseerde bureau AMP worden gemaakt op een plek naar keuze. De identificatie is dus niet naar aanleiding van de persoon, maar op basis van wetgeving. Met vriendelijke groet, International Card Services

Gracha
Online identificeren i.p.v. persoonlijk geïdentificeerd worden ICS verschuilt zich achter de wet, als verklaring voor hun intimidatie. De klacht is snel afgehandeld maar ik heb een nasmaak van hun wijze van toenadering en uitleg. Bij een in hun ogen dubieuze transactie voorleggen aan klant i.p.v. met valse voorwendselen te komen over de wet.

Ook een klacht indienen over ICS International Card Services?