Klacht ICS International Card Services: Visa leeftijds discriminatie begint al vroeg.te vroeg

MeneerB

Ook ik wordt door dit bedrijf gediscrimineerd op leeftijd, ik ben nog niet eens met pensioen (64, moet nog 3 jaar)en het gezeik begint al, ze vragen naar m'n woonlasten en of ik een lijfrente of spaarpolis heb, die heb ik niet, ik stuur mijn jaar afschrift van m'n hypotheek, nog niet goed.

Mij gewoon bellen, en niet iedere keer een mail sturen om documenten te uploaden naar een site die, stom genoeg de lading niet dekt.

ICS International Card Services
    Beste MeneerB,

Het is niet onze bedoeling u het gevoel te geven dat we vanwege uw leeftijd uw financiële gegevens hebben opgevraagd. Het spijt ons dat dit toch is gebeurd.

Vanwege strikte regels voor het verstrekken van krediet moeten we van al onze klanten die gebruikmaken van gespreid betalen, de financiële gegevens opvragen. Vanuit de zorgplicht die we hebben is het van belang dat we beoordelen of het product dat we verstrekken nog wel passend is. We doen dit ongeacht de leeftijd of het betaalverleden.

We begrijpen dat u graag contact wilt zodat we u kunnen informeren over de gegevens die we nodig hebben. Hiervoor en ook om eventuele verdere vragen van u te beantwoorden, hebben we uw gegevens doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Eén van de medewerkers van deze afdeling neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

International Card Serivces
    ICS International Card Services
    Beste MeneerB,

Het spijt ons te lezen dat u nog steeds zo ontevreden bent. Excuses voor het ongemak. We vinden het jammer dat u liever ergens anders een creditcard wilt aanvragen maar respecteren uw besluit uiteraard wel.

De AFM heeft niet vastgelegd gegevens er mogen worden opgevraagd door financiële dienstverleners. Volgens de AFM past het opvragen van financiële gegevens bij de verantwoordelijkheid die kredietaanbieders hebben.

Als kredietverstrekker moeten we voorkomen dat onze klanten in problemen komen. Hiervoor is het nodig dat we inzage hebben in de financiële situatie van onze klanten. We hebben geen inzage in de manier waarop bijvoorbeeld de Rabobank te werk gaat bij het inzien van de financiële gegevens. Als zelfstandige financiële instelling hebben we geen inzage in de andere financiële producten die onze klanten hebben, zoals banken dat wel hebben. Hierdoor is het voor banken mogelijk gemakkelijker om zicht te hebben op de financiële situatie van hun rekeninghouders.

We verwijzen u graag naar het artikel van de consumentenbond over onze controle van de financiële situatie van onze klanten https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/ics-controleert-financiele-situatie-klanten?cid=ext_twitter_ggeld_ics-financiele-situatie

International Card Services

MeneerB
Ik heb vandaag wederom stukken opgestuurd, ruim 2 uur in da wacht aan de telefoon gehangen, Een medewerker toetst blijkbaar de formulieren, en is niet slim genoeg om uit een jaaroverzicht van een hypotheek te zien dat het een aflossingsvrije hypotheek is. Na een gesprek met een Rabobank medewerker of er nog meer info beschikbaar was kreeg ik als antwoord dat ze toch vond dat ICS wel heel erg ver gaat met hun uitvraging. Die vraag heb ik nu ook uitgezet bij de AFM. ICS gaat gewoon te ver. Ik ga kijken of ik niet bij een andere Credit Card maatschappij niet beter af ben dan bij een stelletje prutsers.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ICS International Card Services?