Klacht Ieniemieniepartys: Een bevestigde en dus beoordeelde achteraf annuleren

Sylvia

Ik heb een klacht ingediend over een geannuleerde order en heb geen
reactie gekregen op het feit dat de order bevestigd werd en ze dus de in- houd hebben beoordeeld. De prijs was niet zo afwijkend dat ik kon vermoeden dat de prijs een vergissing was. De verzendkosten werden achteraf van 4.95 naar 54,-- verhoogd. Dat is veel te hoog. De concurrent vraagt 12,95. Ik bood een bemiddeling aan en daar werd geheel niet op gerageerd.

Gewoon leveren van het bestelde.

Ieniemieniepartys
    Nogmaals goedenavond,

Bij deze nogmaals een reactie. Ten eerste is de bestelling niet door ons bevestigd/aangenomen. U heeft (nog) geen bevestigingsmail of in behandeling/mail ontvangen,omdat wij u meteen gecontacteerd hebben zodra we zagen dat er iets fout was gegaan bij de vergelijkingsite. Wat betreft de verzendkosten. Een gedeelte van de webshops hebben prijzen met reeds de verzendkosten mee ingerekend, en een gedeelte (zoals wij ) hebben verzendkosten niet in de prijs berekend echter op gewicht ingesteld. En sommige hebben beide, een gedeelte in de prijs berekend en een gedeelte in de verzendprijs. Dit is voor elke webshop vrij om in te vullen. Dit doet echter niets aan het feit dat prijzen ten alle tijden onder voorbehoud van(menselijke en digitale) fouten zijn, en hier geen vorderingen aan te stellen zijn. U geeft aan dat de concurrent veel lager in prijs is, dan adviseer ik u om dan toch bij de concurrent te bestellen, aangezien wij niet onder deze prijs kunnen aanbieden, aangezien de marge zéér klein is. Grote bedrijven die groot inkopen kunnen ook flink lager in de prijs gaan zitten, aangezien de inkoopprijs flink lager is. En de echte prijsvechters zitten zelfs tegen of onder de inkoopprijs. Dit wil echter niet zeggen dat wij hierin mee kunnen of moeten. De verzendkosten zijn voor deze trampoline trouwens 44,95 en geen 54 euro. Dit zijn de exacte kosten die wij ook dienen te betalen bij de verzending van dit item. Over een "bemiddeling" is in de correspondentie vooraf niet gesproken of gevraagd. Dus hebben we hier ook niet op kunnen reageren. Wanneer er ruimte was om u tegenmoet te komen in deze hadden we dit uit onszelf aangeboden, echter bij dit item is vanwege de minimale marge geen ruimte om u tegenmoet te komen, aangezien er ook kosten betaald dienen te worden voor de "verkoop" van dit item via de vergelijkingssite (óók wanneer de verkoop geannuleerd word blijven deze kosten staan)). Nogmaals indien u gezien heeft dat het bij een concurrent beduidend goedkoper is, adviseer ik om daar een bestelling te plaatsen. Aangezien wij gerechtigd zijn om de koop op afstand te ontbinden ivm verkeerde prijsstelling,en hier ook gebruik van maken aangezien helaas het prijsverschil te beduidend groot is om hierin de klant tegenmoet te komen. Uiteraard hadden we dat liever gedaan, echter kunnen wij geen geld gaan toeleggen op het verzenden van een artikel. Wij sturen uiteraard normaal gesproken de klant niet naar een concurrend, maar in dit geval hebben we helaas geen andere keuze.

Sylvia
Er is niets aangeboden. De bestelling was betaald op hun verzoek, dus ze hebben de order geaccepteerd. Ze hadden moeten leveren. Ik laat het nu maar zitten om kosten te voorkomen. Ik heb helzelfde nu besteld bij Bol.com en dat is ongeveer dezelfde eerste prijs van Ieniemienie.

Ook een klacht indienen over Ieniemieniepartys?