Klacht Iens.nl: Misleid door IENS banner

Klachtnummer
# 294558
Gebruiker
DirkGently
Datum
0 reacties

Details

De klacht

IENS had een actie waarbij men 50% korting kreeg op de rekening wanneer men reserveerde via hun website. Ik klikte op de banner op de website van IENS om een reservering te maken bij een restaurant wat ik zonder de 50% korting niet zou kunnen betalen. Als je op de website reserveert kan je een tijdsvlak kiezen waarop je wilt reserveren. Alle tijdsvlakken zagen er identiek uit (er kon geen onderscheid gemaakt worden in de opmaak van de verschillende tijdsvlakken). Aangezien ik via de banner op deze reserveringspagina kwam, nam ik aan dat ik korting zou krijgen. In het restaurant bleek dat ik geen korting kreeg omdat het limiet van de "actie-reserveringen" voor die avond al bereikt was. Na met IENS gebeld te hebben kwam ik erachter dat IENS wist dat het limiet voor die avond al bereikt was en dat zij mij automatisch een normale reservering hebben laten maken ipv een actie-reservering.
Normaal gesproken kan men in de tijdsvlakken zien of dit binnen de actie valt en op deze manier de reserveringen onderscheiden. Aangezien alle actie-reserveringen bij dit restaurant al op waren, waren er uitsluitend nog normale reserveringen beschikbaar. Ik kon dus maar één type tijdsvlak zien en had dus geen idee dat er onderscheid werd gemaakt. Aangezien ik via de banner op de website op deze pagina kwam, ging ik er vanuit dat ik een actie-reservering zou krijgen.
Ik heb dus een normale reservering gemaakt, terwijl de omstandigheden mij ervan overtuigden dat ik een actie-reservering had gemaakt. Als ik geen gebruik kon maken van de actie had ik de reservering bij dit restaurant nooit gemaakt.

De oplossing

Ik zou graag alsnog de 50% korting op mijn rekening willen hebben. De totale rekening was 82 euro.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Iens.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Iens.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen