Klacht IJzerwerk bv: Slechte ervaring met IJzerwerk bv

mate17

Het bedrijf komt afspraken niet na. Er worden afspraken gemaakt m.b.t. data uitvoering die niet nagekomen worden (meerdere malen). Vervolgens is men onbereikbaar. En als men al op locatie de werkzaamheden komt uitvoeren is men stelselmatig te laat (soms meer als een halve dag) zonder dit te melden. Waar afgesproken was de werkzaamheden in 1 dag uit te voeren is men bij ons inmiddels 10 maal op locatie geweest (met alle tijd die het ons kost tot gevolg). De van te voren afgesproken opleverdatum is met meer als 10 weken overschreden. Daarnaast worden producten niet zoals afgesproken gerealiseerd waardoor dit (op ons verzoek) aangepast dient te worden. De communicatie met dit bedrijf is belabberd te noemen. Gemaakte afspraken worden continue verdraaid waardoor fouten die door het bedrijf gemaakt zijn op conto van de klant geschreven worden. Daarnaast probeert men (in ons geval) zoveel mogelijk voor gefinancierd te krijgen waarna het maar afwachten is wanneer de opdracht daadwerkelijk uitgevoerd wordt.

Een zo spoedige mogelijk afwikkeling van ons project. dit betreft bij ons het betalen van de herstelkosten van schades aan onze woning (vloer en wanden) die door IJzerwerk veroorzaakt zijn.

IJzerwerk bv
    Geachte heer Huisman, beste Harm en Pauline,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw klacht betreffende de levertijd en schades aan uw woning. IJzerwerk B.V. hecht veel waarde aan de mening van onze klanten en doen er daarom alles aan om de projecten op een positieve manier te laten verlopen.

U geeft aan dat wij veel voorgefinancierd proberen te krijgen, echter hanteren wij in onze ogen juist een aangenaam facturatieproces, 40% aanbetaling t.b.v. het reserveren van de agenda en de inkoop van de materialen - 40% wanneer het product klaar ligt in onze bedrijfshal (u mag deze dan komen bekijken of indien gewenst sturen wij u foto’s) – 20% bij oplevering, wanneer het product naar tevredenheid is opgeleverd. (Het standaard facturatieproces van de metaalunie is; 50% - 40% - 10%) In de opdrachtfase, heeft u aangegeven dat u geen goed gevoel had bij 40% aanbetaling. Omdat wij er voor staan, flexibel en eerlijk te werk te gaan, zijn wij met u, afwijkend van ons facturatieproces, overeengekomen dat u bij aanvang van het project maar 20% aan te betalen.

Bij uw bestelling hebben wij aangegeven dat onze producten op maat gemaakt worden, en dat IJzerwerk de kwaliteit van de producten zeer belangrijk vindt. Plotselinge wijzigingen tijdens het project, waaronder de locatie waar u de deur wenste, hebben er helaas voor gezorgd dat het project langer dan wenselijk heeft geduurd. Omdat wij altijd streven naar een tevreden klant hebben wij de aanpassingen kosteloos voor u uitgevoerd.

Wij betreuren het ten zeerste dat er tijdens het plaatsen van de producten een kleine beschadiging is gemaakt op uw vloer en uw muur. Omdat u een speciale muur en vloer heeft, zijn wij samen tot de conclusie gekomen dat de bedrijven die deze voor u hebben verzorgt, met hun vakmanschap beter in staat zullen zijn deze te repareren. De kosten voor de herstelwerkzaamheden zijn reeds door ons voldaan. De bevestigingen hiervan heeft u enige tijd geleden ontvangen. Wij vinden het spijtig dat de levering niet helemaal naar wens is verlopen en langer heeft geduurd dan wenselijk, daarom zijn wij u o.a. tegemoet gekomen met een gratis trapleuning. Hiermee bent u akkoord gegaan.

U geeft aan een spoedige afronding van het project te wensen, en dat wensen wij uiteraard ook! IJzerwerk B.V. is echter al zijn afspraken reeds nagekomen. Uit coulance en vanwege onze oplossingsgerichtheid zijn wij bereid akkoord te gaan met uw voorstel de incassokosten te delen.

Daarnaast zijn wij erachter gekomen dat u actief (potentiele) opdrachtgevers van IJzerwerk benadert met het doel te voorkomen dat deze (potentiele) klanten met ons in zee gaan. Zoals u begrijpt vinden wij, en onze opdrachtgevers, dat erg vervelend en niet zo netjes van u. Daarom willen wij u vragen hier direct mee te stoppen en onze jurist de gevraagde rectificaties toe te sturen, zodat dit dossier ook spoedig kan worden gesloten.
    De stalen deur, de trapleuningen en de balustrade zijn inmiddels geruime tijd geleden naar tevredenheid opgeleverd (eind juni). Ondanks alles blijven wij veel waarde aan een goede relatie met onze opdrachtgevers. Mocht er onverhoopt iets mis zijn met de kwaliteit van onze producten, kan u altijd contact met ons opnemen! Bovenal hopen wij dat u veel plezier zal hebben van deze geweldige aanvulling van uw interieur / woning. Wij vinden het in ieder geval zo mooi, dat wij hetzelfde type balustrade bij ons in de showroom hebben geplaatst!

Brenda de Jong
    Directrice IJzerwerk B.V.

Uraniumweg 58 a
    3812 RK Amersfoort
    0338870507
    0630823325
    info@ijzerwerk.nl
    www.ijzerwerk.nl

Ook een klacht indienen over IJzerwerk bv?