Klacht Ikea: 50 Euro verzendkosten en nog bedrogen worden ook. Chapeau

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 497022
Gebruiker
Jay
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Stelletje boeven inclusief de leidinggevende bij de klantenservice IKEA GRONINGEN (21 november 5:30 PM). Op ikea website staat 'Onze bezorgers brengen de producten tijdelijk tot over de drempel van je voordeur. Zo vermijden we direct persoonlijk contact zoveel mogelijk. Ook als je in een appartement woont wordt er tot over de drempel van je voordeur bezorgd. Als er geen lift aanwezig is, bezorgen we tot en met de 4e verdieping'.

MAAR alles werd gedumpt op begaande vloer bij ingang van appartement waar meer mensen wonen. Dit is niet mijn voordeur! Je betaalt 49 euro om zelf 3 verdiepingen alles omhoog te sjouwen. Kom je verhaal en restitutie halen bij Ikea Groningen word door mevrouw de leidinggevende bij Klantenservice weggestuurd zonder enige reden en geen enkel spijtbetuiging.

Uiterst trieste zaak. Ikea is verder niet te bereiken via email en telefoon. En F2F lossen ze ook niets op. Dus mensen wees gewaarschuwd: uw zware spullen wordt niet tot aan uw voordeur gebracht.

De oplossing

Geld terug, bezorgskosten

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Ikea hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jay
Datum
Uiteindelijke oplossing
https://www.ikea.com/nl/nl/customer-service/terms-conditions/algemene-voorwaarden-pub7d95221d Nota bene IKEA eigen Algemene Voorwaarde Artikel 10.3.4.2. Vrachtwagenlevering Artikel vii -> (vii) We bezorgen de producten op de begane grond of op een door jou aangegeven etage. Vanaf 7 traptreden opwaarts of neerwaarts gebruiken wij de term “etage”. Bij bezorging op een etage dient een trap dan wel een lift aanwezig te zijn. Vanaf de vijfde verdieping bezorgen we alleen als we een lift kunnen gebruiken. Oftewel. IKEA houdt zich niet aan 't contract. En als consument wordt machteloos weggestuurd door security daar.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Ikea?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen