Klacht Ikea: Bankstel Ikea defect maar geen oplossing

Klachtnummer
# 497466
Gebruiker
consument
Datum
0 reacties

Details

De klacht

27 maart 2015 hebben wij een Friheten bankstel (slaapbank) gekocht. Deze is defect. Wij hebben hiertoe een klacht ingediend bij Ikea. Ikea reageert niet met een oplossing. Het enige dat Ikea heeft aangeboden voor een bank die afgevoerd moest worden omdat de reactie van Ikea uitbleef was : Collega Daniel heeft aangeboden om expertisebedrijf POS langs te sturen. Zij kunnen het probleem eventueel herstellen. Uit coulance blijft dit aanbod staan. Dit is het enige aanbod dat wij kunnen doen. Foto's zijn verzonden en er is sprake van wettelijke garantie. Ikea behoort de dagwaarde van de bank te vergoeden.

De oplossing

De bank herstellen is helaas niet meer mogelijk. Wij hebben een nieuwe bank moeten aanschaffen. Van Ikea verwachten wij een compensatie inzake een IKEA waardebon van b.v. 150 euro. Een expertisedienst langssturen voor een reparatie van een defecte bank die inmiddels al is weggebracht naar de sloop (kosten 20 euro) is geen oplossing.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Ikea hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Ikea?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen