Klacht Ikea: Fout Ikea? Zelf betalen!

Hans

Na plaatsing van een nieuwe Ikea keuken wordt het aanrechtblad ingemeten. Het inmeten en op tekening zetten verloopt foutloos , bij de verdere verwerking wordt door Ikea een forse fout gemaakt, waardoor de spoelbak verkeerd in het aanrechtblad is ingelijmd. Hierdoor moet een nieuw werkblad worden aangemaakt, moeten de monteurs onverrichter zake naar huis en loopt de afwerking van de keuken uiteindelijk ruim drie maanden vertraging op. Ikea laat een nieuw aanrechtblad laten maken en zegt toe de kosten voor haar rekening te nemen. Letterlijk schrijft Ikea: "De kosten van de montage van het nieuwe werkblad zijn voor rekening van Ikea." Niets blijkt echter minder waar. Ikea betaalt weliswaar de kosten van de demontage en montage, de kosten voor de dag dat de monteurs niet hebben kunnen werken(doordat het foute werkblad niet kon worden gemonteerd) komen voor mijn rekening. Veelvuldig bellen en schrijven leidt tot niets.

Ikea houdt zich aan haar afspraak. Ze betaalt naast de toegezegde kosten voor montage en demontage uiteraard ook de kosten van de verloren werkdag. Deze is namelijk nadrukkelijk ontstaan door toedoen van Ikea en het vergoeden van de kosten een zeer beperkte vorm compensatie voor de ontstane overlast en vertraging. Verder houdt Ikea zich aan de afspraak om over verdere onkostenvergoeding te communiceren.

Ook een klacht indienen over Ikea?