Klacht Ikea: IKEA biedt in garantietermijn geen passende oplossing voor nieuwe matrassen en topper

Ret

In december 2017 heb ik een boxspring bed van het type HESSING gekocht. In juni 2018 is helaas kuilvorming ontstaan in zowel de topper (TROMSDALEN) als in de matrassen (HESSING). Onlangs is het expertisebedrijf POS langsgeweest om dit probleem te bevestigen en dat IKEA met een passende oplossing moest komen. Helaas is dit niet juist gebeurd. Ze bieden een nieuwe topper en twee nieuwe matrassen aan. Opzich een goede oplossing, echter is dit bed uit het assortiment gehaald in augustus 2018. Ze willen het aankoopbedrag niet terug storten of een compleet nieuw bed aanbieden. Door deze aanbieding krijg ik dus een nieuwe topper en matrassen die niet overeenkomen met het huidige hoofdbord (BEKKESTUA). Dat is hetzelfde als garantie op een blauwe bank met blauwe kussens en dan in de garantietermijn rode kussens aangeboden krijgen omdat de blauwe stuk zijn. Schandalige afhandeling van IKEA, ook omdat het een duur bed was qua aanschaf.

Ik wil graag een compleet nieuw bed ontvangen die wel van hetzelfde type of soort is. Anders eis ik mijn aankoopbedrag retour.

Ook een klacht indienen over Ikea?