Klacht Ikea: Ikea haalt teveel geleverde keukenonderdelen niet op.

Klachtnummer
# 327303
Gebruiker
D.E. Broekhuis/Kijvekamp
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Keuken besteld en geleverd (alleen maar losse dozen; geen enkele structuur). Toen keuken was opgebouwd (04-10-18) bleek dat niet alleen mijn keukenonderdelen waren geleverd, maar ook die van iemand anders. Meteen klantenservice hierover geïnformeerd en verzocht e.e.a. z.s.m. op te halen.

De artikelen (ongeveer 85 stuks; verkoopprijs bij benadering € 2750,00) staan vandaag (16-10-18) nog steeds bij mij in de weg. (Ik heb ze naar mijn huidige woning moeten vervoeren, omdat ze de verbouwing van mijn toekomstige woning belemmerden.)

Samenstellen keuken heeft héél veel meer tijd gekost, omdat de juiste artikelen uit een extra grote verzameling dozen gevist moesten worden (heel inefficiënt, aangezien ik kleine woning gekocht heb).

Ik heb klantenservice 3x gebeld en in totaal alleen al 2,5 uur aan de telefoon moeten wachten voordat ik iemand te spreken kreeg. (Overigens allemaal voorkomende, oplossingsgerichte medewerkers).

Ikea en ik hebben 2 keer een afspraak gemaakt voor het ophalen van de overtollige onderdelen, maar die afspraken zijn door Ikea niet nagekomen (voor niets uren rekening gehouden met komst transporteur).
Transporteur heeft 1 keer ’s ochtends via sms komst voor die middag aangekondigd. Betrof een dag die niet door Ikea en mij was overeengekomen; ik kon niet ter plekke zijn.

Ikea reageert niet op e-mails, maar ik weiger opnieuw telefonisch contact op te nemen omdat dat ontzettend veel tijd kost. Mijn laatste e-mail (10-10-18) met een verslag van dag tot dag inzake de ‘klachtbehandeling’ is tot op heden ook onbeantwoord gebleven.

De oplossing

Ikea haalt teveel geleverde keukenonderdelen z.s.m. op en keert mij serieuze financiële vergoeding uit vanwege tijd en frustratie die deze kwestie mijn aannemer en mij gekost heeft.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Ikea hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Ikea?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen