Klacht Ikea: IKEA levert bank ineens toch niet - nu verjaardag zonder bank

SjaakBrandsma

De dag voor levering krijg je nog SMS dat 'Uw order besteld bij IKEA is zojuist ingepland' en de bemoedigende melding 'Wilt u ervoor zorgen dat er voldoende ruimte is om de goederen bij u te plaatsen? Alvast bedankt!' Dat hadden we gedaan, door die maandag de oude bank te verkopen...
Maar dan komt de vrijdag (29-09). 's Ochtends gebeld door een anoniem nummer die 1x overgaat, kort daarna belt anoniem nog 'n keer en hij gaat 2 keer over. Vreemd, zal wel een of ander call-centrum zijn. Maar 't wordt nog vreemder: komt 'n mailtje binnen van IKEA 'Bedankt dat u onlangs contact met ons heeft opgenomen over "Order XXXX vertraagd". Huh, heb niets gedaan... Wat blijkt, heb ook nog een mail gehad. "We hebben zojuist van ons distributiecentrum het bericht ontvangen dat uw order niet op voorraad is en hierdoor met enige vertraging geleverd zal worden". Enige vertraging blijkt 3 weken te zijn. Echt 'enig' zoiets...
Dan maar even de klantenservice bellen. Goed, na 15 minuten een 'olijk' muziekje aangehoord te hebben, komt een praatmevrouw aan de telefoon. Die biedt haar welgemeende excuses aan, maar luistert verder nergens naar. Tenslotte als je veel praat heb je gelijk en de klant aanhoren is saaier dan zelf de tijd volpraten. Als je dat doet, dan hangt de klant vanzelf op en kan je weer verder knabbelen aan de ALLEMANSRÄTTEN.
Rest ons de komende 3 weken te genieten van de ruimte die we gemaakt hebben. We kunnen heerlijk zitten op ons laminaat, ruimte genoeg. Verjaardag over 'n week is ook erg leuk.
Berichtje gestuurd op Facebook op zaterdag gestuurd (30-09)... Typemevrouw wordt wakker geworden na 4 dagen op dinsdagavond (3-10) :). Komt kort gezegd met het volgende fenomenale voorstel: wacht gewoon tot 17 oktober! Een verjaardag zonder bank, dus met 6 mensen die blijven staan. Gelukkig hebben we nog even de tijd om te bedenken wie de gelukkigen mogen zijn.
Dan maar een andere vraag. Blauwe hoes is het probleem, wat nu als we de hoes omruilen naar 'n witte? Nou, heel simpel. Dat krijg u geen 10% korting meer, maar de verzendkosten willen we wel voor onze rekening nemen. Oftewel: uw korting a € 86 vervalt, maar de verzendkosten van € 45 hoeft u niet te betalen... IKEA, DAT KOST MIJ NETTO € 21 EXTRA OMDAT JULLIE JE AFSPRAKEN NIET NAKOMEN... Misschien komt dit wel over ;).
Komt Typemevrouw woensdag nog met de oplossing: Witte bank mag ook, met korting. Komt ie wel na mijn verjaardag op 13 oktober...

Als de goede bank hier komt en wij een fatsoenlijke genoegdoening krijgen voor 3 weken zonder bank. En de verzendkosten niet betalen valt daar niet onder, dat is niet meer dan normaal met zo'n onfatsoenlijke afhandeling.

Ook een klacht indienen over Ikea?