Klacht Ikea: Ikea Matras 25 jaar garantie? Dus niet!

Manav

In het jaar 2009 heb ik met genoeg andere producten van Ikea, een sultan matras gekocht. Op matras biedt Ikea 25 jaar garantie. Dit probleem speelt zich vanaf eind 2013. De veren van het matras zijn losgesprongen en wil gebruik maken van de garantie. Ben langs de vestiging geweest en heb duidelijk het voorbeeld geschetst. Ik was de bon van het matras kwijt, maar had wel de bon van een bankstel van 2000 euro nog en van een enkele andere producten van enkele honderden euro's. Deze producten heb ik allemaal in hetzelfde jaar gekocht, ik ging namelijk verhuizen.
De medewerkster gaf aan zoveel mogelijk betaalbewijzen mee te zenden en het verhaal bij de klantenservice te Groningen neer te leggen.
Contact gehad via de mail. Medewerkster heeft gevraagd om het artikelnummer, dit matras heb ik grondig van zowel binnen/buiten bekeken. Geen artikelnummer, enkel 2 nummers. Die nummers moeten volgens de medewerkster een productienummer zijn.

Dat het matras wordt omgeruild, ik heb dit matras geen 25 jaar.

De medewerkster zegt in haar mail toe dit als uitzondering om te ruilen zonder het aankoopbewijs en een week later krabbelt ze weer terug naar het verhaal over een aankoopbewijs.

Ik heb aankoopbewijs van verschillende aankopen verstuurd, waaronder dus een bankstel van 2000 en paar andere producten. En een toezegging en toch word ik niet geholpen.

Ik wens dat het matras waar ik nauwelijks 5 jaar op heb kunnen slapen omgeruild wordt, dat er service wordt geboden en men de toezegging nakomt.