Klacht Ikea: Ikea stelt ZWAAR teleur: schendt eigen afspraak!

K. Gharbharan

Ikea stelt ZWAAR teleur!

Op 26 juli aankopen gedaan bij Ikea-Amsterdam met afspraak voor bezorging (tegen betaling uiteraard).

Daags voor de bezorging sms-bevestiging van aflevering ontvangen van Ikea-bezorger: “komen op 2 augustus tussen 08:00 uur en 12:00 uur de meubels afleveren.”

Op 2 augustus, om 11:28 uur belt de Ikea-bezorger aan en deelt mij meteen mede dat “de bestelling niet afgeleverd kan worden, want er zit een doos bij van 60kg” en “dat kunnen en mogen zij niet met hun tweeën naar boven sjouwen”!
Ikea-Bezorgers gaan weg met de mededeling dat “zij een nieuwe afspraak gaan maken, om de goederen mbv transportlift naar binnen te brengen...”

Kort daarop belt Ikea-medewerkster mij om te zeggen dat “de Ikea-bezorgers de meubels niet kunnen afleveren, omdat het niet door de deur past!”

Hoe vreemd!

Ik vertel wat de Ikea-bezorgers mij gezegd hebben, waarop de Ikea-medewerkster zegt: “Ok, ik ga nu even overleggen met de bezorger en bel dan terug.”

Daarna belt de Ikea-medewerkster mij terug met “een oplossing: de Ikea-bezorgers kunnen volgende week dinsdag met z’n drieën komen en dan wél de meubels afleveren.”

In reactie hierop zeg ik: “dat de consequentie hiervan is dat ik nu DRIE dagen kwijt ben: vandaag, omdat de bezorging gecanceld is door Ikea, maandag de dag dat ik gereserveerd had om door iemand geholpen te worden om de meubels te monteren én dinsdag, of welke andere dag dan ook om de meubels opnieuw te laten bezorgen!”
En overigens is dinsdag geen optie voor mij daar degeen die mij zou helpen met het monteren van de meubels, op dinsdag, DRIE WEKEN op vakantie gaat! Waardoor ik in een “propvolle pakhuis zou komen te zitten, voor minimaal DRIE WEKEN!”

Daarop zegt de Ikea-medewerkster: “ ik begrijp uw vervelende situatie en daarom u krijgt compensatie, zijnde: €40,00 van Ikea, omdat u ÉÉN dag kwijt bent doordat u de meubels vandaag niet heeft mogen ontvangen!”

Ik vind deze manier van handelen schandalig en wens mijn klacht hierover te bespreken met een leidinggevende, waarop de Ikea-medewerkster zegt dat “deze er niet is. En indien ik het klachtenformulier dat online te vinden is, invul, deze door een ‘gelijkwaardige collega’ van haar beantwoordt zal worden daar er géén leidinggevende is die eventuele klachten afhandelt.”

Ziedaar de “service van een wereldbedrijf!”
Ik heb wellicht teveel van Ikea verwacht...

Contact met mij opnemen om samen tot een passende oplossing te komen.

Ook een klacht indienen over Ikea?