Klacht Ikea: Ikea weigert een oplossing te bieden voor de ingezakte kussens van onze Ektorp bank van 5.5 jaar oud

Klachtnummer
# 449690
Gebruiker
F. Valencia-van Aken
Datum
0 reacties

Details

De klacht

We hebben een Ektorp hoekbank van 5.5 jaar oud.
De zit en rug kussens zijn ondertussen flink ingezakt en de bank zit daardoor niet meer lekker.

Aangezien Ikea 10 jaar garantie geeft op deze bank en de kussens en zij in de garantie voorwaarden schrijven dat het product zodanig getest wordt dat het de gehele garantie periode mee moet kunnen gaan, heb ik een beroep gedaan op garantie.

Na telefonisch contact en het doorsturen van foto's naar de klanten service, weigert Ikea aan de garantie termijn van 10 jaar te voldoen.

Normaal gebruik zorgt er nu eenmaal voor dat de kussens na zo'n periode inzakken was het antwoord.

De oplossing

Graag zien we dat Ikea met een oplossing komt en dit niet afdoet met de opmerking dat normaal gebruik dit nu eenmaal veroorzaakt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Ikea hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Ikea?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen