Klacht Ikea: klacht transportservice en klantenservice ikea

# 319081
chd76

Gisteren is onze bestelling geleverd maar tijdens het uitpakken kwamen wij erachter dat de verkeerde bestelling was geleverd.Waarschijnlijk is onze bestelling bij iemand anders geleverd. Deze fout ligt bij ikea of xpo, in ieder geval niet bij ons als klant.
Na meerdere malen met de klantenservice gebeld te hebben, is ons verteld dat onze bestelling die gisteren had moeten worden geleverd op zijn vroegst over 10 dagen weer geleverd kan worden. Een nieuwe bestelling verzenden was geen optie, zij moeten eerst de producten ophalen die ze bij iemand anders geleverd hebben. De bestelling zelf ophalen in één van de winkel was ook geen optie. 10 dagen wachten was de enige optie (en zelfs dit konden ze niet garanderen) en als compensatie kregen we de helft van de transport kosten vergoed.
Toe ik zei dat de compensatie te weinig was werd verteld dat het niet mogelijk is om nu over compensatie te praten, dit kan pas nadat de bestelling geleverd is. Als dat zo is, dan kan ik toch niet inschatten of ik de bestelling wil laten doorgaan of toch annuleren? Als de compensatie onvoldoende is dan wil ik het wellicht annuleren, maar daar kan ik nu geen uitspraak over doen als dit pas na de levering besproken kan worden? Kortom, hier kunnen we helemaal niks mee.
Om de compensatie na levering te bespreken kon een belafspraak ingepland worden, maar dit kon pas een week na de levering. Er wordt vanuit ikea totaal geen moeite gedaan om hun fout op te lossen en als klant moet je maar afwachten wanneer je producten wel geleverd worden.

1) dat de producten z.s.m. worden geleverd 2) dat er bij voorhand een aanbod ter compensatie wordt gedaan 3) dat de producten gereed worden gemaakt bij één van de ikea winkels en dat wij het zelf ophalen.

Ook een klacht indienen over Ikea?