Klacht Ikea: klantenservice Delft stopt na 5 maanden communicatie over kapotte koelkastdeur.

penm

Zomer 2013 viel er een gebroken onderdeeltje uit het deurscharnier van onze inbouwkoelkast. (Hele keuken Ikea, mei 2011) Na veel heen-en weer gemail en op verzoek foto's te hebben opgestuurd van het onderdeeltje(een soort veertje van het scharnier) en serienummers van de koelkast, zei Ikea dat het om een stukje uit de deur van de Wirlpool koelkast ging. En dat Wirlpool een nieuw dingetje op zou sturen wat wij er dan weer zelf in zouden moeten prutsen. Dit was in september 2013. Onderdeeltje is nooit gekomen en ik heb elke maand gemaild. In december keek ik nog eens goed in de deuren en kwam er achter dat het onderdeel uit de omkasting (IKEA) van de koelkast komt en NIET uit de koelkastdeur zelf. Dit had de klantenservice meteen aan de foto moeten zien in aug. 2013. Na dit weer te hebben gemeld in een mail hoor ik helemaal niets meer.

1)Uitgebreide excuses over foutieve informatie rond zogenaamde oplossing, extreme vertraging en het plotseling uitblijven van communicatie.
2) Onmiddellijke oplossing van het defect *door een monteur*, waarbij van tevoren door Ikea beoordeeld moet worden of het onderdeeltje wel in het scharnier geplaatst kan worden of dat meteen het hele scharnier vervangen moet worden.
3) Tegemoetkoming in extra kosten van electra, veroorzaakt door de nu 5,5 maanden slecht sluitende koelkastdeur.
4)evt. tegoedbon of andere blijmaker als excuses voor de slechte service en foute beoordeling van de klacht.