Klacht Ikea: kromtrekken Hammarp keukenblad

R. Laseroms

Hej IKEA,

Ik heb deze reactie lang uitgesteld omdat ik enorm boos werd door jullie laatste, tweede en wederom zeer trage reactie. Dit is zo enorm klantonvriendelijk dat ik even moest bijkomen van ongeloof.

Het is een misverstand dat ik “niet helemaal tevreden ben” over jullie product. Ik ben namelijk HELEMAAL NIET tevreden! Bovendien vind ik jullie service beneden alle peil, dat kunt u niet afschuiven op Corona! Ik heb eerst gebeld, ben niet teruggebeld zoals was toegezegd, ben (voor niets) naar de vestiging Eindhoven gegaan en heb daarna twee maal mijn verzoek moeten indienen eer jullie met een reactie kwamen, maanden later. Mijn geduld is op, maar ik besef dat fouten maken menselijk en mogelijk is en wil jullie toch nog eenmalig de kans geven om jullie fouten goed te maken.

Ik vind het bijzonder merkwaardig dat jullie werkblad zo enorm kan vervormen nadat alle instructies omtrent de be- en verwerking inclusief verduurzaming zijn opgevolgd. Ik ken ook geen enkel ander hout dat in zo’n korte termijn zo enorm is gaan vervormen. Zelf gebruik ik al jaren zonder problemen licht of onbehandeld vuren en grenen panelen van nagenoeg dezelfde afmetingen en dikte, oa in mijn badkamer.

U stelt dat de genoemde schade (de kromming van het werkblad, met een cm!) "het gevolg is van omstandigheden die buiten het product zelf liggen, zoals dagelijks of onjuist gebruik”. Toch geeft u niet specifiek aan welk specifiek gebruik u daarmee bedoeld en hoe u dat meent te kunnen constateren uit de foto’s die u zo nauwkeurig zou hebben bestudeerd. Als u dat daadwerkelijk met zorgvuldigheid zou hebben gedaan zou u hebben kunnen constateren dat de bolling al plaats had gevonden binnen 3 maanden na het in gebruik nemen van het, geheel volgens de door u voorgeschreven behandeling, afgewerkte werkblad. Daarbij is het werkblad zelfs een extra keer behandeld omdat de behandeling conform uw voorschriften niet voldoende werd gevonden.

Dit betreft gewoon een zeer slecht stuk materiaal met waarschijnlijk slecht hout en slechte lijm. Daarom stel ik me op het standpunt dat u alsnog uw verplichtingen met betrekking tot garantie nakomt en een degelijk product levert (een recht werkblad). Ik geef u daarvoor 14 dagen de tijd.

Met vriendelijke groeten,

RL

nieuw leveren recht blijvende werkbladen (berken, of bij voorkeur grenen) of direct terugbetalen van de aanschafprijs van beide werkbladen

Ook een klacht indienen over Ikea?