Klacht Ikea: Landskrona bank zakt door na enkele weken matig gebruik, maar schijnt normaal te zijn.

Elk3

Klacht betreft een Landskrona zitbank welke is geleverd op 6 juli j.l. Tesamen met een hocker van Landskrona. Binnen enkele weken zakken de kussens al flink in, eea is niet zo stevig als in de showroom. Klacht gemeld bij ikea, samen met foto’s van de bank en meetlat er langs. Dit was niet voldoende om te oordelen en ze stelde voor om firma POS langs te sturen voor een expertise. Als die iets zou ontdekken aan de bank, constructief of wat dan ook wat niet klopt, dan zou ik het geld terug krijgen voor de bank en hocker.
Pos is langs geweest en wilde de kussens opvullen. Volgens de monteur gaan kussens van ikea na 3 a 4 maanden inzakken en het materiaal scheuren.
Volgens ikea is het zachte kussen en product eigenschap en geen constructief probleem. Ze willen de bank terugnemen tegen 80 % van de aankoop waarde.
Mijn inziens is er wel degelijk iets met de bank aan de hand, gezien het feit dat de monteur de kussens wilde opvullen, helaas komt ikea de afspraak niet na.
Zichttermijn van 2 weken was ook voorbij, dus een gebruikte bank nemen ze ook niet terug. Dat ik ikea family lid ben, maakt geen verschil.
Ze houden stug vol dat het een product eigenschap is. Dan is het echt rommel wat ze tegenwoordig verkopen. Een bank die binnen 4 a 5 weken als is doorgezakt. En hier woont geen gezin met kinderen, er wordt voorzichtig en (ook nog in de vakantieperiode) matig gebruik van gemaakt.
Ook valt het mij op dat mijn bank niet naar leer ruikt en die in de showroom wel. Ook het gebruikte materiaal voelt anders.
Hiervoor de voorganger van deze bank gehad en die was perfect! Pas na 9 jaar voelde je de kussens iets minder stevig worden.
Het is nu een rugklachten bank!

De bank moet de bank en hocker terug nemen. Kosteloos komen ophalen en mij mijn geld terugstorten, eea volgens de gemaakte afspraak.

Ook een klacht indienen over Ikea?