Klacht Ikea: Maatwerkblad niet goed gekit

Deniz1

Keuken gekocht en alles ging in begin prima. Na installatie zijn we erachtergekomen dat de wasbak niet goed is afgekit in de maatwerkblad. Hierdoor is er vocht ingekomen en is de blad dikker geworden.

Na contact met ikea bieden ze 1 op 1 vervanging aan. Ik heb aangegeven dat ik geen zin heb in nog een verbouwing door een fout van hun kant. Ik wil later op een rustiger moment een ander blad aanschaffen en deze laten plaatsen.
In dat geval bieden ze 30% waarde van blad aan en als ik dat accepteer vervalt de garantie. Voor een blad wat van binnen begint te rotten is dit veels te weinig. Ik heb aangegeven om de deal om te ruilen. Ik betaal 30% van de blad en wil mijn volledige aankoopbedrag terug. Hier gaan ze niet mee akkoord en je mag verder niet onderhandelen.

Tijdens aankoop geven ze juist aan dat ze een super klantenservice hebben. Zeker 5x minimaal 20/30 min in de wacht gestaan. In de winkel willen ze je niet helpen omdat het om een keuken gaat. Per mail krijg je na 2 weken reactie. Dure grap voor een werkblad van 1000 euro!

Ik wil graag dat of ikea zelf de blad komt omwisselen en dat ze zelf de kosten betalen voor vervanging.
Of ik wil de "defecte" blad met korting overnemen(volgens ikea is de blad dus nog 30% waar) en mijn aankoopbedrag van de werkblad terug.

Ook een klacht indienen over Ikea?