Klacht Ikea: Nutid ov9 oven

Paulwoertman

Op 31-07-2011 hebben wij bij Ikea Amsterdam een oven de Nutid ov9 gekocht.Na ongeveer 1 1/2 jaar begint de oven kuren te krijgen als zijnde timer die spontaan stopt en de temperatuur die een eigen leven gaat lijden.Tot 3 keer toe een monteur geweest die het niet kon oplossen.Onderdelen in backorder dus kreeg de melding dat we een aantal weken zonder oven zouden moeten doen wat uiteraard niet exceptabel was.Uiteindelijk na veel bellen een nieuwe gekregen onder garantie.Nu precies 1 1/2 jaar later wederom de zelfde problemen.Wederom eten verbrand of niet gaar . hiervoor de klacht bij servicebalie in Amsterdam neergelegd en daar kreeg ik de melding dat hij onder garantie was vervangen dus geen aanspraak meer kan doen. Erg handig dus zoals ik het begrijp heb je dus geen vijf jaar garantie maar misschien maar 1 dag of 1 maand. Vijf jaar gaat dus niet op.Ook is er spontaan over de vorige oven niks meer terug te vinden door de service mensen wat is op zijn zachts gezegd erg vreemd vind.

Vervanging voor deze oven voor ander gelijkwaardig model.

Ook een klacht indienen over Ikea?