Klacht Ikea: Roest op verschillende inbouwapparatuur Ikea

Klachtnummer
# 65347
Gebruiker
123456
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Er ontstaat op verschillende plekken roest op onze anderhalf jaar oude roestvrij stalen inbouwapparatuur: op de Underverk inbouwafzuigkap, de Datid HGA4K gaskookplaat, de Boholmen spoelbak en op minstens één handgreepje: de roest heeft hier zelfs gezorgd voor vlekken op het deurtje.

Ik heb bij de Ikea een klacht ingediend via het online klachtenformulier maar krijg hier als antwoord dat roest niet valt onder de garantievoorwaarden en dat ik maar moet proberen om het met tandpasta te verwijderen.

Het kan echter toch niet zo zijn dat je als klant maar moet accepteren dat je roestvrije apparatuur na zo'n korte tijd spontaan gaat roesten? Waarom zet Ikea anders roestVRIJ bij zijn artikelen? Daarvan mag je toch verwachten dat ze bij normaal gebruik - en dat is het geval - vrij blijven van roest? Volgens mij gaat het hier dus om een materiaalfout, die wel degelijk onder de garantie valt. Ikea houdt voet bij stuk en dat hoef ik toch niet te accepteren als klant?

De oplossing

De roestende apparatuur moet vervangen worden door apparatuur van een ander type en/of materiaal. En anders wil ik mijn geld terug.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Ikea hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Ikea?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen