Klacht Ikea: Roest op verschillende inbouwapparatuur Ikea

123456

Er ontstaat op verschillende plekken roest op onze anderhalf jaar oude roestvrij stalen inbouwapparatuur: op de Underverk inbouwafzuigkap, de Datid HGA4K gaskookplaat, de Boholmen spoelbak en op minstens één handgreepje: de roest heeft hier zelfs gezorgd voor vlekken op het deurtje.

Ik heb bij de Ikea een klacht ingediend via het online klachtenformulier maar krijg hier als antwoord dat roest niet valt onder de garantievoorwaarden en dat ik maar moet proberen om het met tandpasta te verwijderen.

Het kan echter toch niet zo zijn dat je als klant maar moet accepteren dat je roestvrije apparatuur na zo'n korte tijd spontaan gaat roesten? Waarom zet Ikea anders roestVRIJ bij zijn artikelen? Daarvan mag je toch verwachten dat ze bij normaal gebruik - en dat is het geval - vrij blijven van roest? Volgens mij gaat het hier dus om een materiaalfout, die wel degelijk onder de garantie valt. Ikea houdt voet bij stuk en dat hoef ik toch niet te accepteren als klant?

De roestende apparatuur moet vervangen worden door apparatuur van een ander type en/of materiaal. En anders wil ik mijn geld terug.

Ook een klacht indienen over Ikea?