Klacht Ikea: Slechte kwaliteit en een slechte service

J.M. Verhoef

Op 20-06-2017 heb ik bij Ikea een 3-zits bank (Timsfors € 999,00) gekocht.
OP 01-02-2019 heb ik een klacht ingediend in verband met het doorzakken van de bank (toen net anderhalf jaar oud)
OP 14-05-2019 heeft het expertisebureau POs (in opdracht van Ikea) de klacht in behandeling genomen en een reparatie uitgevoerd.
OP ca. 08-05-2020 heb ik dezelfde klacht als in 2019 gemeld. Deze klacht heb ik in verband met Covid19 tijdelijk stop laten zetten. Op 17-07 2020 heb ik de klacht laten heropenen. Enkele dagen later (23-07-2020) kreeg ik een mail waarin men aangaf dat dit niet voor garantie in aanmerking komt. De gemelde klachten zouden voortkomen uit normale model- of materiaalgebonden eigenschappen of gebruiksverschijnselen.

Deze klacht deed zich dus al ruim binnen anderhalf jaar voor. Is dit de kwaliteit die Ikea voor zijn klanten heeft. Je koopt een bank en zal deze na een jaar moeten vervangen want op basis van Ikea's normale model- of materiaalgebonden eigenschappen of gebruiksverschijnselen zou het zomaar kunnen zijn dat de bank op is.

Stel de normale levensduur op 6 jaar. Hiervan heb ik slechts een deel van kunnen profiteren dus een vergoeding (tegemoetkoming) in de eventuele aanschaf van een vervangende bank. Hierin dient er uiteraard rekening gehoden te worden dat ik toendetijd een 2- en een 3-zits gekocht heb.

Ook een klacht indienen over Ikea?