Klacht Ikea: Slechte kwaliteit en een slechte service

Klachtnummer
# 468014
Gebruiker
J.M. Verhoef
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 20-06-2017 heb ik bij Ikea een 3-zits bank (Timsfors € 999,00) gekocht.
OP 01-02-2019 heb ik een klacht ingediend in verband met het doorzakken van de bank (toen net anderhalf jaar oud)
OP 14-05-2019 heeft het expertisebureau POs (in opdracht van Ikea) de klacht in behandeling genomen en een reparatie uitgevoerd.
OP ca. 08-05-2020 heb ik dezelfde klacht als in 2019 gemeld. Deze klacht heb ik in verband met Covid19 tijdelijk stop laten zetten. Op 17-07 2020 heb ik de klacht laten heropenen. Enkele dagen later (23-07-2020) kreeg ik een mail waarin men aangaf dat dit niet voor garantie in aanmerking komt. De gemelde klachten zouden voortkomen uit normale model- of materiaalgebonden eigenschappen of gebruiksverschijnselen.

Deze klacht deed zich dus al ruim binnen anderhalf jaar voor. Is dit de kwaliteit die Ikea voor zijn klanten heeft. Je koopt een bank en zal deze na een jaar moeten vervangen want op basis van Ikea's normale model- of materiaalgebonden eigenschappen of gebruiksverschijnselen zou het zomaar kunnen zijn dat de bank op is.

De oplossing

Stel de normale levensduur op 6 jaar. Hiervan heb ik slechts een deel van kunnen profiteren dus een vergoeding (tegemoetkoming) in de eventuele aanschaf van een vervangende bank. Hierin dient er uiteraard rekening gehoden te worden dat ik toendetijd een 2- en een 3-zits gekocht heb.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Ikea hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Ikea?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen