Klacht Ikea: Ze zijn accurater als ze het JAAR van levering aangeven i.p.v. de dag.

Werner Tiedink

Op 28 mei doe ik een kleine bestelling: 4 sets kleefrollen voor een kledingborstel. Levertijd: 23 dagen (16 juni, ergens tussen 9.00 en 21.00 uur; beetje érg ruim).
Op krijg 13 juni krijg ik een e-mail: "Je bestelling wordt verzameld".
Maar wie er ook komt op 16 juni: geen IKEA.
Ik check vervolgens de status van de bestelling: "Bestelling ontvangen" (stap 1). Men heeft dus in die drie weken niets uitgevoerd om de bestelling op de rit te krijgen. En de mail met "Je bestelling wordt verzameld" bleek ook misleidend, want die stap (de 2e) was dus niet eens bereikt, laat staan stap 3 ("Klaar maken voor verzending") en stap 4 ('In uitlevering").
Eigenlijk tot mijn verbazing kon ik de bestelling annuleren. De kleefrollen waren dus nog niet eens ingepakt!
Een bijzettafel die ik hierna nog heb besteld bij IKEA heb ik ook maar geannuleerd, want ik geloof nooit dat die volgens plan op 1 juli wordt geleverd.

Ik heb mezelf al geholpen door de bestelling te annuleren.

Werner Tiedink
IKEA reageert sowieso nooit, ik sluit de klacht daarom maar af. Het is raadzaam om, indien mogelijk, achteraf te betalen. Dan krijgt u uw bestelling waarschijnlijk ook niet (of veel te laat), maar wellicht dat dit IKEA aanspoort om de logistiek op orde te krijgen. Want anders moeten ze wel érg lang op hun centen wachten. Maar de beste oplossing blijft: koop niet bij IKEA! Er zijn online nog tal van andere (woon)warenhuizen te vinden die ook niet duur zijn.

Ook een klacht indienen over Ikea?