Wij vinden dat Ikea hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Ikea: Ze zijn accurater als ze het JAAR van levering aangeven i.p.v. de dag.
Details
De klacht
Op 28 mei doe ik een kleine bestelling: 4 sets kleefrollen voor een kledingborstel. Levertijd: 23 dagen (16 juni, ergens tussen 9.00 en 21.00 uur; beetje érg ruim).Op krijg 13 juni krijg ik een e-mail: "Je bestelling wordt verzameld".
Maar wie er ook komt op 16 juni: geen IKEA.
Ik check vervolgens de status van de bestelling: "Bestelling ontvangen" (stap 1). Men heeft dus in die drie weken niets uitgevoerd om de bestelling op de rit te krijgen. En de mail met "Je bestelling wordt verzameld" bleek ook misleidend, want die stap (de 2e) was dus niet eens bereikt, laat staan stap 3 ("Klaar maken voor verzending") en stap 4 ('In uitlevering").
Eigenlijk tot mijn verbazing kon ik de bestelling annuleren. De kleefrollen waren dus nog niet eens ingepakt!
Een bijzettafel die ik hierna nog heb besteld bij IKEA heb ik ook maar geannuleerd, want ik geloof nooit dat die volgens plan op 1 juli wordt geleverd.
De oplossing
Ik heb mezelf al geholpen door de bestelling te annuleren.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.