Opgelost door Ikzoekhuishoudelijkehulp.nl: Ik wil me uitschrijven binnen de 14 dagen bedenktijd maar dit kan niet.

content Opgelost
CorinaB

Ik heb mij op 8 juni ingeschreven. dezelfde dag kreeg ik een hulp aangeboden. Hier heb ik niet op gereageerd, op 13 juni heb ik geschreven dat ik me uit wil schrijven en me beroepen op de 14 dagen bedenktijd die ik volgens de wet heb. Nu zeggen zij van ikzoekeenhuishoudelijkehulp dat zodra je een hulp aangeboden krijgt je niet meer van je bedenktijd van 14 dagen gebruik kan maken. Ik zou moeten inloggen om me te kunnen uitschrijven, dat kan ik nu niet omdat er dus een factuur openstaat. Men kan wel mailen maar mij uitschrijven binnen 14 dagen kan blijkbaar niet,,,,

Ik wil dat mijn uitschrijving wordt gehonoreerd en ik wil van het contract af en de bij behorende factuur. Ik wil me niet hiervoor niet inloggen op de site, het bedrijf moet dit regelen en mijn inschrijving stoppen.
Nadat ik met de Consumentenbond gesproken heb en nogmaals richting het bedrijf aangegeven heb hoe de wet werkt hebben ze zowel mijn inschrijving en factuur ingetrokken. Het bedrijf heeft mij in de mail nog geschreven dat alles duidelijk op hun website stond, echter maakt dit niets uit, ook niet als het duidelijk in de algemene voorwaarden staat. Als je via internet een koop aangaat dan moet ergens als je je koop/ inschrijving bevestigd een melding komen dat je akkoord gaat met de kosten die je aangaat door de koop/ inschrijving te bevestigen en dat was bij hun niet zo. Dus kortom, eindelijk opgelost. Mijn advies, geen zaken doen met deze mensen!

Ikzoekhuishoudelijkehulp.nl
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    CorinaB
    Beste Henk,

Ik heb van de week een jurist gesproken en het verhaal voorgelegd. Zowel het abonnement als de voorgestelde hulp zijn apparte zaken en ook het feit dat jullie mijn herroepingsrecht gewoon intrekken is volgens de wet niet mogelijk.
    Ik heb inderdaad een jaar abonnement bij jullie afgesloten op het moment dat ik me inschreef, dit was voor mij alleen pas duidelijk toen ik een voorstel kreeg voor een hulp. Als ik iets afsluit via internet heb ik 14 dagen bedenktijd, deze gaat pas de dag na afsluiting in. Ik heb op 13 juni aangegeven dat ik geen gebruik wilde maken van jullie dienst. Netjes binnen de 14 dagen. Dat jullie een dag eerder dan mijn wettelijke 14 bedenktijd iemand voorstellen is niet mijn probleem. Als jullie verstandig waren geweest hadden jullie de eerste 14 dagen dus geen kosten gemaakt. Het abonnement en de voorgestelde hulp zijn dus 2 aparte zaken. Ik ben niet ingegaan op het voorstel en daarom kunnen jullie mij niet dwingen kosten te betalen voor iets waarop ik niet heb gereageerd. Jullie blijven maar zeggen dat ik eerst de hulp moet weigeren maar dan heb ik dus wel volgens de wet gereageerd en zou ik inderdaad aansprakelijk gesteld kunnen worden voor een hulp die voorgesteld is omdat ik deze dan ook heb geweigerd.
    Jullie zeggen dat jullie bij wijze van uitzondering nu het jaarabonnement kwijt schelden. Ik denk dat jullie intussen ook door hebben dat wat jullie doen met de 14 dagen bedenktijd niet kan volgens de wet. Echter heb ik van de jurist ook begrepen dat ik een dienst waar ik niet op heb gereageerd en ook niet wil omdat ik netjes heb aangegeven geen gebruik van jullie diensten wil maken ook niet hoef te betalen. Ik hoop dat het onderhand duidelijk is want via de mail met personeel gaat het niet lukken. Anders raad ik u aan even te bellen met de Rechtstelefoon want van zij weten van het verhaal. Mijn dossiernummer daar is RTZD58104. Lijkt mij dat zij weten hoe de wet werkt. Dan zult u ook horen dat u inderdaad niet kan verwachten van mij dat ik kosten ga vergoeden waar ik geen gebruik van wens te maken.

Corina van de Braak

Ikzoekhuishoudelijkehulp.nl
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Ikzoekhuishoudelijkehulp.nl?