Opgelost door Ikzoekhuishoudelijkehulp.nl: Misleidend

sad Opgelost
# 592069
gefrustreerde

Een maand geleden ingeschreven. Er wordt beweerd dat ze op zoek gaan naar een "goede match". Dat slaat nergens op, want het enige dat ze doen is jouw oproep plaatsen (w.s. in je regio) zodat ingeschreven hulpen daarop kunnen reageren. Al snel kreeg ik een reactie, maar deze meneer was niet zo snel in het plannen van een kennismakingsgesprek, zodat ik me afvroeg of hij eigenlijk wel tijd had bij mij te komen werken. Uiteindelijk zag hij er maar van af, toen waren we al wel een week verder. Snel daarna kreeg ik een nieuwe reactie en deze mevrouw is ook een keer geweest, maar meldde zich daarna af omdat ze nog 2 werkhuizen had en het haar te veel werd. Mijn aanvraag is opnieuw geplaatst, helaas heb ik aangegeven dat dit ongewijzigd kon, sindsdien is de aanvraag door niemand bekeken. Op mijn vraag of ik de aanvraag alsnog kan veranderen krijg ik geen reacties. Ik vind dat dit bedrijf op een zeer misleidende manier bezig is. Dat er in mijn buurt niemand te vinden is is hun niet kwalijk te nemen, maar ik vind het wel raar dat je inschrijfgeld moet betalen als "we iemand voor je hebben gevonden", in de praktijk is dat dus "als er iemand op je aanvraag reageert" ongeacht of deze persoon inderdaad bij je aan het werk gaat. En dat je vervolgens aan een jaarabonnement vastzit. In het geval dat er niemand voor me gevonden vond, zou ik dus voor ±€150,- het schip in gaan. Gelukkig ben ik dan wel verzekerd voor alle schade die mijn niet-bestaande hulp zou kunnen aanrichten. En zolang mijn abonnement loopt gaan ze gratis op zoek naar een nieuwe hulp hoezo gratis, het kost €11,99 per maand

In het geval dat er geen nieuwe hulp wordt gevonden wil ik af van mijn abonnement.
De eerste hulp die zich aanbood, zag er toch van af, de tweede is 1 x geweest, maar had het bij nader inzien toch te druk. Daarna bleef het stil en toen mijn hernieuwde aanvraag na 4 weken nog niets had opgeleverd, wilde ik uiteraard van mijn contract af. Dat contract hield in dat ik na de inschrijfkosten €29,90, waarvoor ik 3 maanden een abonnement had, verplicht was de rest van het jaar (een jaar dat in ging wanneer iemand op iemand op mijn aanvraag reageerde, dus ongeacht de vraag of het tot een overeenkomst kwam) € 11,99 p.m. moest betalen. "Helaas" was annuleren niet mogelijk, maar ik kon dit afkopen met 25% van het nog verschuldigde bedrag t.w. €26,98. Dat heb ik maar gedaan om van het gezeur af te zijn, maar ik vind het schandalig. Overigens krijg ik de indruk dat er meer sites zijn die opdezelfde manier werken, sites die een andere naam hebben maar er verder net zo uitzien.

gefrustreerde
    Ik heb inmiddels gevraagd de tekst van mijn aanvraag te veranderen, er is geen mogelijkheid dit via de site te doen. Het zou voor mij geregeld worden, maar is nog niet gebeurd. Laten we het maar schuiven op de paasdagen.......... Als het morgen nog niet veranderd is maar weer mailen.
    gefrustreerde
    morgen is het 4 weken geleden dat mijn nieuwe aanvraag is geplaatst en die heeft geen enkele reactie opgeleverd. Deze week ga ik een mail sturen dat het niet realistisch is te verwachten dat ik via deze site een hulp ga vinden en dus verwacht dat ik mij kan uitschrijven. Dat is inschrijfgeld heb betaald vind ik geen probleem, het had tenslotte gekund dat ik wel een hulp had gevonden. Als je een jaar lid bent geweest en je hulp stopt wordt er een nieuwe "gezocht" ( voor zover je hun bijdrage zoeken kunt noemen), maar als dit niet lukt hoef je die maand niet te betalen. Dus het zou erg raar zijn dat ik verplicht wordt een jaarabonnement te nemen voor een hulp die er niet is.
    gefrustreerde
    De klacht is in zoverre opgelost, dat ik heb aangegeven dat ik er geen vertrouwen in had dat er nog iemand voor me gevonden zou worden en dat ik mijn account wou opheffen en er van uit ging dat ik verder niets hoefde te betalen. Daar werd wel heel snel op gereageerd: ik zat in principe aan een jaarcontract vast, maar dat kon ik afkopen door 25% te betalen, wat neerkwam op ± € 27,00, naast de 3 tientjes voor de inschrijving.
    Dat heb ik maar geaccepteerd om van het gezeur af te zijn. Daarna kreeg ik gek genoeg nog een mailtje dat ze nog steeds hun best deden voor mij, maar dat ik misschien mijn eisen moest aanpassen.......

Ook een klacht indienen over Ikzoekhuishoudelijkehulp.nl?