Klacht Immovita: Niet de juiste informatie

Joyce

Via deze makelaar wilde ik een woning huren. De huurprijs zou €585 zijn incl. voorschot water. Nadat ik de woning had bezichtigt en aangaf dat ik de woning wilde huren moest ik mijn gegevens sturen + €150 euro overmaken. Nadat ik dit had gedaan werd de woning aan mij toegewezen. Voordat ik het contract ging tekenen kreeg ik het via de e-mail binnen. Na het doorlezen van het contract bleek dat de makelaar niet alles had vertelt. Zo moest ik opdraaien voor de kosten van het riool en de CV, was het energielabel van het huis energielabel G en tot mijn grote verbazing was de huurprijs niet €585 maar €610. Dit was zonder overleg met mij verhoogd. Als ik dit allemaal van te voren had geweten had ik nooit op deze woning gereageerd. Het hele probleem is nu dat ik die €150 voorschot niet van de makelaar terug krijg omdat 'ik zelf van de woning heb afgezien' maar de makelaar heeft informatie voor mij verzwegen en vertelde deze informatie pas nadat ik €150 voorschot had betaalt.

Wat ik van het bedrijf verwacht is dat zij inzien dat zij verkeerd gehandeld hebben en mij verkeerde tot geen juiste informatie hebben gegeven die zij van te voren wel moeten verstrekken. En niet pas wanneer ik heb betaalt en er van af kan komen door nee te zeggen en naar mijn geld te zwaaien. Graag wil ik mijn €150 euro teruggestort krijgen op mijn bankrekening.
Via de e-mail heb ik dit probleem al willen oplossen maar helaas krijg ik niet de juiste mail terug. De makelaar wil niet toegeven dat de fout bij hun ligt. Daarom wil ik het graag via deze weg oplossen.

beste lezer
    er was inderdaad een misverstand mbt de huurprijs
    deze was 585.- en door miscommunicatie leek dit 610.-
    echter na overleg met eigenaar is de huurprijs alsnog 585.- (zoals afgesproken)
    er is dus feitelijk niets veranderd tov de eerste situatie
    als je afziet van de woning is er inderdaad een situatie waarbij de aanbetaling niet wordt geretourneerd (in een dergelijk geval)
    de € 150.- aanbetaling is bedoeld dat kandidaat huurders goed nadenken over de keuze die ze maken voordat deze gemaakt wordt
    wij sturen op voorhand het contract om de kandidaat huurder de mogelijkheid te geven deze rustig door te lezen en aan te geven of het akkoord is
    alle woning zonder energie label krijgen automatisch label G
    de woning heeft goed dubbelglas en centrale verwarming, dit bepaalt de mate waarin je energieverbruik bepaald wordt
    wij hebben geen informatie verzwegen en zijn helder geweest in de voorwaarde van de eigenaar

Joyce
    Ik kreeg een contract opgestuurd waarin stond dat de huurprijs €610,- was. Dit staat op papier. Er is mij niks vertelt over een energielabel, eigen verantwoordelijkheid voor rioolverstopping en CV onderhoud. Als makelaar verwachten jullie van de klant serieuze reacties maar andersom gebeurt dat niet. Ik betaal €150,- en vervolgens krijg ik een contract die niet gebaseerd is op de informatie waarop ik ja heb gezegd. Voor mij is dit niet helder maar eerder onprofessioneel.
    Beste Joyce
    er zat inderdaad een fout in het contract welke wij meteen hebben gecorrigeerd

Joyce
    Als dat zo zou zijn waarom heb ik dan geen nieuw contract toegestuurd gekregen met daarin de juiste huurprijs? Die heb ik namelijk niet in mijn mailbox staan. En ook geen e-mails dat dat geregeld zou worden. Ik heb de woning moeten afzeggen vanwege diverse redenen (zie hierboven) die mij niet zijn vertelt. Als ik dit van te voren had geweten had ik nooit op deze woning gereageerd! Er werd begrip getoond toen ik aangaf waarom ik van de woning afzag. Maar nu word er opeens moeilijk gedaan.
    Immovita
    er zijn (ook in de mail) diverse momenten geweest waarin wij deze miscommunicatie recht hebben gezet

Joyce
    Wat is er dan volgens u recht gezet in de mail? Jullie houden mijn €150,- en geven mij het gevoel dat het mijn eigen schuld is? Dat noem ik niet bepaalt recht zetten. Dat noem ik onprofessioneel. Er is mij niet de juiste informatie vertelt over de woning. Jullie willen €150,- vooraf vanwege serieuze reacties. Begrijp ik. Maar waarom krijg ik dan niet de juiste informatie? (CV,riool,energielabel, huurprijs zie hierboven) dat moet ik zelf lezen in het contract nadat ik €150,- heb betaalt.
    Beste Joyce
    de zaken die niet overeenkwamen het oorspronkelijke aanbod zijn na overleg met de eigenaar
    Joyce
    Sorry? Waarom heb ik dan geen nieuw contract aangeboden gekregen? En wat is er dan volgens u aan mij aangeboden via het E-mail contact? Ik kan namelijk niks terug vinden.
    Hi Joyce
    laten proberen er samen uit te komen ipv dit heen en weer gemail
    met vriendelijke groet
    Immovitaverhuur
    Joyce
    Ook via de e-mail kwam deze makelaar niet met bepaald een prettige deal. Helaas heb ik deze klacht over moeten dragen aan de rechtsbijstand. Erg teleurstellend dat het op deze manier moet gaan.
    Hi Joyce
    ik bied je een oplossing aan toch?
    met hartelijke groet Immovitavrehuur
    Joyce
    Deze makelaar wilde via de mail een deal sluiten maar kwam met een deal wat alleen in zijn voordeel was. Totaal niet klantvriendelijk dus. Via klachtenkompas bleef deze makelaar ook maar in discussie gaan. Daarom heb ik helaas rechtsbijstand in moeten schakelen en heb ik via deze weg mijn geld terug gehad. Kortom een negatieve ervaring met deze makelaar.

Joyce

Ook een klacht indienen over Immovita?