Klacht Importautos.nl: Misleiding van website

G. Ringenier

Via de website van dit bedrijf kun je gratis en vrijblijvend een BPM aangifte laten uitrekenen, je moet hiervoor je email en telefoon vermelden.
Dit gedaan en je word terug gebeld.
Telefoontje gekregen en ze vroegen om extra gegevens over de auto, dit doorgegeven.
Ook vroegen ze of de aangifte BPM moesten uitwerken zonder over de kosten te hebben.
Er staat duidelijk op hun site gratis en vrijblijvend dus ja gezegd.
Na enkele minuten aangifte BPM ontvangen met de verkeerde gegevens die niet overeenkomen met de auto en een rekening van 77,- euro
Ik heb ze gebeld over mijn klachten maar geven niet thuis, ik zou de opdracht gegeven hebben bij de medewerker van hun website, maar deze heeft niets aan mij gevraagd met betrekking tot de kosten.
Ze zeggen dat de vraag over uitwerken en de rekening aangevinkt staat, dus ze gaan er zomaar vanuit dat deze medewerker ook deze vraag heeft gesteld wat niet zo is.
Moet ik met deze rekening instemmen? Ik vind van niet. mvg J Ringenier

De rekening schrappen.
Website aanpassen voor volgende klanten.

Importautos.nl
    Beste heer Ringenier,Per telefoon heb ik met u gesproken over uw mening. Ik heb toen ook tegen u gezegd dat als er klaarblijkelijk een misverstand ontstaan is dat dat niet de bedoeling is en ook niet de bedoeling kan en mag zijn. Maar wel voor de juiste voorstelling van zaken: Wij bieden op onze site geen gratis BPM aangifte service aan maar een gratis BPM berekeningsservice. Op onze site staat letterlijk; "Bereken de BPM gratis en vrijblijvend". Nergens staat vermeld dat wij ook gratis een volledig ingevuld en onderbouwd BPM-aangifte formulier leveren. Wij bieden de gratis BPM bereken service aan zodat consumenten voor aankoop van een auto in het buitenland een goed beeld hebben van de totale kosten om zodoende tot een goed aankoopbesluit te kunnen komen. Op de tarievenlijst op onze site staat ook de dienst BPM-aangifte service vermeld tegen een tarief van € 77,= incl. BTW.
    Maar als professioneel bedrijf nemen wij iedere klacht serieus en beoordelen wij hoe de klacht heeft kunnen ontstaan. Ondanks onze zeer nauwkeurige interne checklist is er blijkbaar in uw geval een misverstand ontstaan, jammer.
    Ondanks het feit dat er naar onze mening en overtuiging niets misleidend op onze site staat, Getuige ook de hoge klantentevredenheidsscore van 8,7 en het over dit onderwerp nog nooit ontvangen hebben van een klacht, hebben wij de factuur direct na afloop van uw telefoontje gecrediteerd. dit heb ik in ons telefoongesprek overigens ook al tegen u gezegd. Maar, getuige uw klacht op dit forum, klaarblijkelijk niet duidelijk genoeg.
    Omdat wij al ruim 9 jaar meer dan 100 BPM berekeningen per dag verwerken en hierover gelukkig nog niet eerder een klacht ontvangen hebben zullen wij onze site vooralsnog niet aanpassen.Met vriendelijke groet,
    JB Hop
    directeur

Ook een klacht indienen over Importautos.nl?