Klacht incasso lavg: LAVG laat loonbeslag twee maanden te lang doorlopen en is vol onbegrip en traag

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 292949
Gebruiker
Jan
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Door het te laat versturen van de brief aan het UWV dat de beslaglegging in de eerste week van januari opgeheven was, heeft het UWV nog twee maanden twee termijnen overgemaakt aan het LAVG. Totaal moest er 1473,72 betaald worden en er is totaal in 4 maanden 2679,72 betaald aan LAVG,dus 1205,95 te veel. Na bellen en vaak bellen en mailen begin febrauri met zowel het UWV als met het LAVG heeft LAVG in eerste instantie 465,67 teruggestort naar het UWV. Dusmoet er nog steeds 740,28 teruggestort worden. Nu beweert het LAVG dat alleen de laatste betaling van het UWV, 679,59 teruggestort wordt als het geld boekhoudkundig verwerkt is (hebben ze al ruim een week binnen volgens het UWV). Na weer verschillende mails en telefoongesprekken wil het erbij het LAVG niet in dat er dan nog een bedrag van 60,69 terug moet komen bij bij dan wel het UWV. Netjes onderbouwd met een exceloverzicht (die zij niet kunnen openen ???). Als de dame er aan de telefoon er niet uitkomt wordt er opeens geschermd met kosten van loonbeslag... Maar die zaten al in de 1473,72... HELP! Ze snappen het niet...

De oplossing

Bevestiging per mail dat de volledige 740,28 asap overgemaakt wordt dan wel aan mij dan wel aan het UWV.

2 reacties

  1. Auteur
    Jan
    Datum
    Maandag 19 februari, nog niets gehoord van LAVG. UWV heeft ze ook gebeld en tot betaling gemaand, kijken of dat helpt...
  2. Auteur
    incasso lavg
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/ mevrouw,

    Naar aanleiding van uw opmerking zullen wij u een schriftelijke reactie toesturen.

    Vertrouwende u hierbij voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd.

    Hoogachtend,

    LAVG Gerechtsdeurwaarders

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jan
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ligt aan wat er in de reactie staat en of het geld ondertussen gestort is, inclusief hun rekenfout van 60 euro... Nu een week later. Ipv brief hebben ze vorige week maandag (19-2) gebeld. Geld was overgemaakt. Vandaag 26-2 nog niets ontvangen... De rekenfout is nu opeens kosten voor verdelen... Schuilen zich achter een artikel in de wet die a. onbegrijpelijk is en b. volslagen waanzin. Vooral omdat er door LAVG niets op papier gezet wordt. Makkelijk verdienmodel voor incasso-kantoren (oh nee, ze noemen zich deurwaarder omdat er 1 persoon met papiertje werkt...). En de wet laat dit blijkbaar toe. Weg 60,69 euro... Ben benieuwd wanneer geld echt gestort is....
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over incasso lavg?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen