Klacht Independer.nl: Independer wentelt verantwoordelijkheid voor fout af op klant en doet verder niets

S. van Wensveen

Op 8 maart heb ik via Independer een nieuw energiecontract aangevraagd bij Energiedirect.nl. Op 12 maart stuurt Independer mij een mail "sorry, we hebben een fout gemaakt" Hierin staat dat ze mogelijk een verkeerde ingangsdatum hebben doorgegeven aan Energiedirect.nl. Mogelijk zou het contract eerder ingaan. Energiedirect staat er notabene is hier van op de hoogte.

Deze mail heb ik helaas gemist (spam) en omdat ik ieder jaar overstap (al zo lang als dit mogelijk is) heb ik verder ook niet op de nieuwe contracten gelet omdat het toch pas begin mei zou ingaan. Ik heb ze gezien als "oh daar heb je Energiedirect al, daar kom ik pas begin mei aan toe.

Toen bleek dat het contract niet de ingevulde 8 mei zou ingaan maar 8 april! Dit door een fout dus van Independer. Die ze ook toegeven
Gevolg een boete van 100 euro en een maand te kort betaald aan mijn vorige leverancier Oxxio. Resultaat bijna 500 euro betalen (schade) waar ik altijd terug krijg!

Bellen met alle drie de bedrijven levert niets op, niemand voelt zich geroepen enige verantwoordelijkheid te nemen. Independer heeft hier de fout gemaakt en toegegeven, juridisch is zij volgen de juriste van de consumentenbond dus aansprakelijk. Ook Energiedirect.nl heeft boter op het hoofd want het had beter kunnen weten. Het bedrijf was immers op de hoogte gesteld.

Ik vind dat Idepender en Energiedirect.nl dit gezamenlijk moeten oplossen en het niet met één mailtje op mij kunnen afschuiven. Ik heb immers niets fout doorgegeven. Independer heeft de fout gemaakt en Energiedirect.nl wist hiervan en heeft er niet naar gehandeld.

Ik vind dat ik schadeloos zou moeten worden gesteld wat betreft de boete en het niet kunnen betalen van de laatste maandtermijn aan Oxxio.

Wij vinden dat Independer.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Independer.nl?