Opgelost door Independer.nl: Onjuiste premie wijziging / Slecht communicatie

DGaray

Ik heb in December een autoverzekering van Delta Lloyd via Independer.nl afgesloten. Ik heb opgemkert dat incasso's zijn gedaan met hogere premies en meerdere keren dan verwacht (6 ipv 5).

Door het klantenservice kom ik te weten dat er is een enige email naar mij gestuurd met de mededeling dat ze konden mijn informatie (schadevrij jaren) niet terugvinden in hun systeem. Zo werkt het proces, er zit dus niks aan te doen, aldus het klantenservice.

Klachten:
- Hoe is het mogelijk om op basis van een enige email (dat in een spam box kan eindigen) en zonder bevestigen, geld van klanten afschrijven?
- Informatie niet gemeld in "Mijn Independer"
- Mij was nooit gevraagd voor informatie of verklaring. Ik woonde namelijk in Brazilie en daardoor waren mijn gegevens niet te zien in jullie systeem.
- Klantenservice was niet in staat om een oplossing mee te denken.

Graag jullie ondersteuning om de geld terug en premie herstellen naar het originele prijs.

David

Wij vinden dat Independer.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Independer.nl
    Beste heer Garay,In de aanvraag heeft u opgegeven dat u 3 schadevrije jaren heeft. Helaas konden wij uw schadevrije jaren niet terugvinden in Roydata (hierin worden landelijk de schadevrije jaren bijgehouden).
    Helaas kunnen en mogen wij geen schadevrije jaren geven die er niet zijn. Hierdoor is de premie hoger geworden. Ik heb u per email een uitgebreide uitleg gegeven en ben op al uw punten ingegaan. Wij hopen u daarmee een duidelijk antwoord te hebben gegeven op uw klacht.Met vriendelijke groet,
    Independer
    Bedankt voor u reactie.
    Ik heb de volgende gecontroleerd:
    - Polisvoorwaarden
    - Independer.nl site
    En kon nergens referenties vinden over Roydata, buitenlandse schadevrij jaren, of dat de alleen "Nederlandse" schadevrij jaren geldig zijn.
    Als ik morgen een nieuwe verzekering met een Braziliaanse verklaring doorgeeft, zou dit toch goed moeten komen?
    DGaray
    Graag zie ik jullie reactie tegemoet. David
    Independer.nl
    Beste heer Garay,Zoals telefonisch met u besproken. Staat het verhaal over Roydata en de controle van uw schadevrije jaren op uw polisblad. Deze kunt u terugvinden onder clausule 226. Wij hebben met u afgesproken dat u de Braziliaanse verklaring kunt opsturen. De schadevrije jaren worden dan voor u aangepast per ingangsdatum van uw polis. Alle te veel betaalde premie krijgt u dan teruggestort van ons.Wij zijn erg blij om te horen dat u tevreden bent met de oplossing.Met vriendelijke groet,
    Independer
    DGaray
    Ik heb de buitenlandse documentatie gekregen. Ik hoop dat dit voldoende zal zijn. Gr,

DGaray

Ook een klacht indienen over Independer.nl?