Klacht Independer.nl: Overstap zorgverzekering mislukt, verzekerde status onduidelijk

M. Abbring

In 2016 waren we met ons gehele gezin verzekerd bij Ditzo. Mijn vrouw en twee kinderen wilden overstappen naar een andere verzekeraar vanwege aantrekkelijkere aanvullende opties. Via Independer kwamen ze allereerst uit bij ONVZ. Het oudste kind werd echter niet geaccepteerd en daarom gebeld naar Independer om te kijken naar andere opties. We kwamen uit op OHRA. De medewerker van Independer gaf desgevraagd aan dat het afsluiten van de oude verzekering bij Ditzo door hun geregeld was/werd. Even later kregen we echter van OHRA bericht dat ze de verzekering niet rond konden maken omdat Ditzo niet tijdig was opgezegd. Na wederom bellen met Independer bevestigden ze dat ze een fout hadden gemaakt en ze beloofden intern te zoeken naar een oplossing en er werd gesproken over een vergoeding. Dit is inmiddels twee weken geleden en, na telefonische navraag door ons, konden ze nog steeds geen status rapporteren. Ook zou dezelfde dag teruggebeld worden. Dit is niet gebeurd. Ondertussen kunnen we niet declareren op kosten die onder de aanvullende verzekeringen wel vergoed zouden worden. En we maken ons zorgen over bij wie we terecht kunnen indien er grotere medische problemen voor doen. Na ruim 5 weken in het jaar 2017 willen we nu eindelijk een oplossing die recht doet aan de door Independer gecreëerde problemen.

* Acceptatie bij OHRA inclusief aangevraagde aanvullende verzekeringen
* Opzegging Ditzo
* Schadevergoeding

Wij vinden dat Independer.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Independer.nl?