Klacht Indesit: GEEN service GEEN adequate oplossing voor een niet werkende wasmachine.

le Cointre

Op 14 maart 2015 heeft ‘Modern.nl’ mij een wasmachine geleverd van uw merk. Het betreft de IND XWE 81683 WSSS EU. Hiervoor betaalde ik € 432,95 in huis.
Het product heeft na nog geen drie jaar in gebruik niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende tekortkomingen:
- De wasmachine start het programma maar neemt geen water in via de normale route. Hij gaat verder en na verloop van tijd geeft hij knipperlicht bij start/pauze knop en de wash&go knop. Er verschijnt een foutcode op het display: F-05.
- De afvoer is gecheckt. Die is goed. Normale zaken, zoals waterkraan etc. gecontroleerd. Ook het inlaadventiel getest. Die lijkt niet stuk. Hij reageert alleen dus niet zoals bedoeld. Het is niet te begrijpen waarom hij in storing schiet.
- Voor de goede orde; de machine wast maximaal ca. 1 x per week, dus maximaal 150 wasbeurten !
. Op de website op zondag 25 februari een service verzoek ingediend. Geen reactie.
• Woensdag 28 februari 2018 heb ik uw servicelijn gebeld. Medewerker, ‘Giovanni’ heeft uitgelegd dat er een monteur langs gestuurd kan worden. Dit zou aan voorrijdkosten € 107,80 kosten en als er ook gerepareerd moet worden dan is de prijs € 199,=. Zijn ‘alternatief’ extra garantie te nemen voor een jaar. Dit zou € 24,99 per maand kosten ofwel € 300,= !! Dit is toch bizar te noemen. Een machine nog geen drie jaar oud. Aanschaf € 433,= en dan nu per jaar €300,= voor garantievoorwaarden omdat het apparaat niet deugt.
. telefonische ondersteuning om zelf te kunnen nagaan wat de storing veroorzaakt kan niet
• Giovanni zou zijn superieur benaderen om na te gaan of er een oplossing zou kunnen worden gevonden. Tot op heden heb ik ook daar niets meer van gehoord. Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake.
Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan en vraag ik u – gezien het feit dat de was hier ophoopt - binnen een week schriftelijk te reageren op mijn brief.

Deze brief is gestuurd per email (2 verschillende adressen) op 1 maart. Geen enkele reactie van Indesit op gevolgd. Ook 3 dagen en 5 dagen later is een rappel gestuurd maar blijkbaar wordt de mail niet gelezen.

Reactie op de klacht. In ieder geval een weer werkende wasmachine zonder gepeperde rekening

Wij vinden dat Indesit hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Indesit?