Klacht Indoor Skydive Roosendaal: Skydive Roosendaal cadeaubon verlopen na een half jaar.
Details
Klacht
Ik heb van mijn vriendin met kerst een "E-Ticket Dal" van Indoor Skydive Roosendaal gekregen.Het was een actie en de ticket koste 79,50€ in plaats van 99,50€.
Op de ticket staat bij de actievoorwaarden onder andere: "Dit ticket is geldig t/m 30-04-2019. Reserveren is verplicht."
Koopdatum was 19/12/2019, dus het was geen half jaar geldig.
Op de website van de Consumentbond heb ik dit gevonden:
"Korter dan 1 jaar geldig mag niet. Tenzij de verkoper kan aantonen dat dit redelijk is, bijvoorbeeld als het gaat om consumptiebonnen bij een concert of festival."
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/cadeaubonnen/geldigheid-van-cadeaubonnen
Daarom heb ik met Skydive Roosendaal gebeld. Het resultaat: Ze hebben mij aangeboden de cadeaubon te verlengen, als ik 10€ bijbetaal.
Ze zeien dat de goedkopere prijs alleen binnen de geldigheid teld. Dus nu moet ik bijbetalen en uit coulance moet ik alleen 10€ in plaats van 20€ bijbetalen.
Mag Indoor Skydive Roosendaal dit van mij vragen?
Gewenste oplossing
Ik wil de cadeaubon binnen de wettelijke minimale geldigheid kunnen gebruiken, zonder bij te betalen.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.