Klacht Infomedics: "Laatste herinnering" van infomedics.

Otterman

Afgelopen periode druk bezig met de verbouwing thuis dus overnacht ik hier niet, vandaag van de klussers een brief overhandigd gekregen, laatste herinnering van het bedrijf Infomedics. Het te betalen bedrag 7,53, Incassokosten 20,44?!?!

Hoe is dit mogelijk, het is toch te gek voor woorden dat voor een herinnering zo veel gevraagd wordt ten opzichte van het initieel bedrag, staat totaal niet in verhouding tot elkaar. Gesproken met medewerker van het bedrijf hoe de verhouding te verantwoorden was, geen bevredigend antwoord en wat denk je, ook dat bellen kost je natuurlijk geld?!?

Nooit problemen gehad met infomedics, maar dit kan gewoon niet. Graag zou ik hier samen uit willen komen.

De initiele kosten kan ik meteen overboeken, maar de incassokosten horen hier niet bij.

Infomedics
    Geachte heer Amarnis,

De kosten die wij rekenen op een brief zijn conform de Wet Incasskosten. Dit bedreft 15% van de hoofdsom met een minimaal bedrag van €40,-. deze €40,- vinden wij als Infomedics zijnde te veel om te vragen bij een eerste verhoogde brief. Daarom rekenen wij maar €19,50 en de wettelijke rente. Tot het punt dat de 15% meer is dan de €40,- staat het bedrag los van de hoogte van de hoofdsom.

Ik wil u echter wel graag tegemoet komen. Daarom stel ik voor dat €10,- voldoet van de kosten. Dus een totale som van €17,53.

Mocht u nog vragen hebben kunt u deze stellen via klacht@infomedics.nl

Bas Simon
    Infomedics

Ook een klacht indienen over Infomedics?