Opgelost door Infomedics: De incassokosten worden niet juist berekend en niet juist toegepast.

content Opgelost
Mireille de Vries

Infomedics berekent incassokosten. Naar mijn weten kan dit niet, aangezien het een administratiekantoor is en geen incassobureau. Bij een openstaand bedrag van 10,28 berekenen zij 24,50 aan incassokosten, dit zou dus betekenen dat ze 238% aan incassokosten berekenen, daarnaast zetten ze het totale bedrag inclusief het bedrag neer, wat betaald wordt door de Zorgverzekeraar, dus de totale hoofdsom. In mijn geval was dit 51,40, maar dan nog zou dit betekenen dat ze 47% incassokosten berekenen, maar dit klopt zowieso niet, want je mag een kosten berekenen over geld wat door een derde betaald wordt. Er zijn staffels voor, dus wat dit bedrijf doet dat kan echt niet. Hier moet echt actie op ondernomen worden. Ik ben zelf al jaren werkzaam als financieel administratief medewerker, dus ik weet waar ik over praat. Zelfs bij een incassobureau zijn deze kosten onder een bepaald bedrag een percentage van het openstaande bedrag.

Ik wil dat hier iets aan gedaan wordt, niet voor mezelf, maar voor alle gedupeerden. Ik bel straks zelf Infomedics nog wel even om dit uit te leggen.

Infomedics
    Geachte mevrouw De Vries,

Naar aanleiding van uw klacht heb ik vandaag telefonisch contact met u opgenomen. Wij hebben uw klacht besproken en ik heb u het proces van Infomedics uitgelegd.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Melissa de Boer
    Infomedics

Mireille de Vries

Ook een klacht indienen over Infomedics?