Klacht Infomedics: Dit is geoorloofde diefstal van minderbedeelden.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 327985
Gebruiker
Benadeelde
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Voor kleine rekeningen (rond de 10 Euro) welke ik door omstandigheden even niet kan betalen word ik doorgesluisd naar het CMIB waar ik per direct een bedrag van 40 Euro verwerkingskosten extra moet betalen. Als je daarover gaat klagen word je ronduit onbeschoft afgewimpeld en gedreigd met nog hogere kosten middels een rechtsgang. Een hoop ellende omdat ik even vanwege betalingsregelingen met Infomedics en het CMIB (incassobureau van Infomedics)even (moet altijd op uitkering wachten) geen 10 Euro heb.

De oplossing

Wat meer socialer zijn en wat meer tijd geven voordat ze je uit gaan schudden.
Er rekening mee houden dat mensen soms wel willen maar niet kunnen betalen.

4 reacties

  1. Auteur
    Infomedics
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Kornet,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Wij hebben uw gegevens bekeken en willen graag telefonisch contact met u opnemen. Heeft u een telefoonnummer waar we u op kunnen bereiken? U kunt ook zelf contact opnemen met ons. U kunt bellen naar 036-203 1900 en vragen naar Melissa de Boer.

    Met vriendelijke groet,

    Melissa de Boer
    Infomedics
  2. Auteur
    Benadeelde
    Datum
    Infomedics oppert dat als iets mij niet bevalt ik misschien maar niet meer naar de tandarts moet gaan. Goede service hoor.
    R. Kornet
  3. Auteur
    Infomedics
    Datum
    Geachte heer Cornet,

    Naar aanleiding van uw klacht hebben wij telefonisch contact met u opgenomen. Wij hebben uw gegevens besproken en hebben een betalingsregeling aangemaakt voor een rekening.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Melissa de Boer
    Infomedics
  4. Auteur
    Benadeelde
    Datum
    Met de klacht op zich is niets gedaan. Men heeft alleen een betalingsregeling met mij getroffen. Dat het CMIB 40 euro op een vordering van 8 euro zet is voor hun wettelijk gezien normaal. Maar ik vind het een asociale instelling van infomedics om via het CMIB dat in feite hetzelfde bedrijf is de kas te spekken over de rug van minderbedeelden en vervolgens als je niet snel betaalt te dreigen met een rechtsgang welke dan ook nog eens 230 euro zal gaan kosten.
    Melissa de Boer is ook niet degene die de betalingsregeling met mij heeft getroffen, zij vertelde mij dat er wettelijk correct door infomedics was gehandeld en dat ik moest betalen en anders maar niet naar de tandarts moest gaan. Omdat ik met al die rekeningen zowat niets over hou om eten te kopen lijkt me dat laatste de beste oplossing want wat heb je aan tanden als je niets te eten hebt. Ik ga Dentpoint dus ook maar opzeggen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Benadeelde
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een betalingsregeling. Maar aan de oorspronkelijke klacht werd niets gedaan, het was mij eigen schuld.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Infomedics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen