Opgelost door Infomedics: Infomedics stuurt dubbele facturering, voor betaling, zonder controle door.

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 532348
Gebruiker
H.G. Roffel
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 08-04-2021 een rekening van Infomedics ontvangen van 750 EUR. namens het Tandheelkundig Centrum Schinnen. Bij controle bleek dat deze rekening, zelfde omschrijving en bedrag, onderdeel was van een rekening van 01-03-2021 bedrag 2224,42 EUR, en reeds was betaald!
Conclusie: Infomedics stuurt dus rekeningen door zonder te controleren of de rekening eerder door de zorgverlener is ingediend. Een zorgverlener kan dus meerdere rekeningen voor dezelfde behandeling indienen, Infomedics stuurt die dan ""gewoon"" door! Het gevaar bestaat dus dat je meerdere keren betaald voor dezelfde behandeling!

De oplossing

Betere controle van ingediende facturen van, in mijn geval, de tandarts!

2 reacties

  1. Auteur
    Infomedics
    Datum
    Geachte heer Roffel,

    Naar aanleiding van uw klacht heb ik vandaag telefonisch contact met u opgenomen. Ik heb u het proces van Infomedics uitgelegd en aangegeven dat Infomedics niet bepaald welke behandelingen op de rekening komen. Ik heb contact gehad met de praktijk waar u bent geweest en zij hebben aangegeven maandag contact met u op te nemen om uitleg te geven over de rekening.

    Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Melissa de Boer
    Infomedics
  2. Auteur
    H.G. Roffel
    Datum
    Infomedics, dus het klopt dat Infomedics het doorgeefluik is van de zorgaanbieder, ook al sturen ze dezelfde rekening meerdere malen Infomedics stuurt door en als de zorgverzekeraar er niets mee doet wordt de rekening doorgestuurd naar de verzekerde! Al met al een kwalijke zaak te meer daar de zorgverzekeraar, in mijn geval FBTO, niet aan de bel trekt als een rekening wederom wordt gedeclareerd!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H.G. Roffel
Datum
Uiteindelijke oplossing
De bal is doorgespeeld door Infomedics aan de tandarts!
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Infomedics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen