Opgelost door Infomedics: Onterechte en te veel incassokosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 452206
Gebruiker
AsMawlid
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 07-06-2020 ontvang ik een laatste herinnering. Hierbij zijn extra incassokosten in rekening gebracht van
€ 24,50. Ik heb niet eerder een factuur of eerste herinnering in de brievenbus gekregen en ook geen factuur per mail ontvangen.

Via de zorgverzekering heb ik uitgezocht hoe het nou zat met die nota want dat bleek niet duidelijk uit de brief van Infomedics.

De originele factuur na aftrek van de vergoeding door de verzekeraar gaat om een futiel bedrag van € 9,80.

Er worden buitenproportionele incassokosten en rente € 24,50 in rekening gebracht en dat mag niet zonder mij eerst een herinnering te sturen.

Ik heb vandaag meteen op 08-06-2020 april Infomedics gebeld met mijn klacht, de dame beweerde dat er een herinnering per post verstuurd zou zijn die ik op 20 maart 2020 ontvangen zou moeten hebben.
Ze gaf ook aan dat er meerdere klachten hierover heeft gehad, en ze gaf aan dat ik een klacht moest indienen bij PostNL.
Maar ze wil ondanks dat ik die herinnering niet ontvangen heb nog steeds dat ik die incassokosten ga betalen.

De oplossing

Kwijtschelden van de extra incasso kosten van € 24,50

Bijlagen

2 reacties

  1. Auteur
    Infomedics
    Datum
    Geachte mevrouw Mawlid,

    Naar aanleiding van uw klacht heb ik vandaag telefonisch contact met u opgenomen. Ik vind het ontzettend vervelend om te vernemen dat u de post niet op de juiste manier heeft ontvangen. Wij hebben uw klacht besproken en zijn tot een passende oplossing gekomen.

    Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Melissa de Boer
    Infomedics
  2. Auteur
    AsMawlid
    Datum
    Super bedankt, u hebt inderdaad netjes afgehandeld. Bedankt hiervoor.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AsMawlid
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Infomedics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen