Wij vinden dat Informatique hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Informatique: Aanbieding product wordt niet geleverd na betaling.Biedt geen gelijkwaardig alternatief zelfde prijs
Details
Klacht
Ik had besloten een 21:9 scherm aan te schaffen. Mijn oog was gevallen op de AOC AGON AG352UCG. Tijdens de Pinksteractie werd de 35 inch, 21:9, 3440x1440 100Hz A-MVA 4ms Gsync monitor voor een scherpe prijs aangeboden bij 2 verschillende webshops. Ik had voor informatique gekozen omdat men ook een pixelgarantie als optie heeft.Ik had vervolgens de monitor besteld bij informatique, betaald en een orderbevestiging ontvangen.
3/4 dagen na mijn bestelling kreeg ik een mail dat het product te vaak was besteld en dat hij niet geleverd kan worden. Men bood een 28 inch, 16:9, 1920x1080 144hz 1ms Gsync monitor aan voor 50 euro korting. Dit is GEEN waardig alternatief!
Inmiddels verkoopt men de monitor niet meer bij Informatique en is de prijs bij overige webshops 250 euro duurder.
1 Ik zou een ander alternatief via de mail ontvangen, men zou snel contact met mij opnemen
2 Na een week geen mail ontvangen zoals beloofd, vervolgens heb ik op eigen initiatief gebeld en iemand anders gesproken die aangaf dat geld was teruggestort en ik snel het geld zou ontvangen. (Ik had hier niet om gevraagd). Iemand van de klantenservice gaf aan dat ik een alternatieve monitor van hun website als vervanger mocht aanwijzen. (Ik heb dit gedaan en op basis van de specificaties het enige beschikbare alternatief aangewezen). Zij gingen kijken of ze het alternatief wellicht voor de inkoopprijs kunnen aanbieden.
3 Men geeft 100 euro korting op de alternatieve monitor. Zelfde specificatie en alsnog ruim 250 euro duurder dan de oorspronkelijke monitor die ik was misgelopen. Vele webshops verkopen de monitor standaard voor 50 euro minder. Een sigaar uit eigen doos / upselling.
4 Ik heb uitgelegd dat de prijs die men biedt ruim 250 euro hoger ligt dan wat ik oorspronkelijk had betaald.
5 Aangegeven dat ik het product wil hebben waarvoor ik heb betaald. Men zijn van de inkoopafdeling bezig om met een goed alternatief te komen.
6 Na een week aan het lijntje te zijn gehouden en men van de inkoopafdeling met een goed voorstel zou komen heb ik net zoals de eerste mail weer een 'minderwaardig' alternatief aangeboden gekregen. Een duurdere monitor met een lagere resolutie 2560x1080
Toen kreeg ik een veel duurder alternatief aangeboden met freesync.....
Men gaf vervolgens doodleuk aan dat zij genoeg alternatieven hadden geboden en ik maar niet akkoord ging met hun voorstellen en daarom niks voor mij kunnen doen.
Gewenste oplossing
Ik wil gewoon krijgen waarvoor ik had betaald. Kan je dat niet meer leveren wil ik een alternatief voor hetzelfde geld.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.