Klacht Informatique: Informatique komt prijs van router op website niet na.

Aarts56

Informatique heeft de prijs van de Asus router RT-AX88U op 10-9-2019 op haar website verlaagd van €349,00 naar €249,00. Deze router heb ik vervolgens online besteld voor deze lagere prijs. Daarvan ontvang ik direct een orderontvangstbevestiging en een dag later (11-9 middag) een definitieve orderbevestiging. Later op dezelfde dag (11-9 avond) ontving ik een email van Informatique dat de lagere prijs een vergissing was en mijn bestelling zou worden aangepast naar de oorspronkelijke prijs van €349,00. Daarbij werd aangegeven dat ik als consument had kunnen weten dat de lagere prijs een vergissing zou moeten zijn. Ik heb Informatique direct geantwoord via email dat ik niet akkoord ga met de aanpassing van mijn bestelling. Daarbij heb ik aangegeven dat de lagere prijs niet zodanig laag was dat ik zou hebben kunnen weten dat dit een vergissing was. Deze router was ook eerder door andere aanbieders tijdelijk voor een (veel) lagere prijs aangeboden. Mogelijk als verkoopstunt. Daarnaast heeft Informatique een werkdag de tijd gehad om de 'vergissing' aan te passen op haar website. Dit heeft zij nagelaten. Bovendien heb ik een orderbevestiging ontvangen met de lagere prijs. Ik mag aannemen dat deze voordat deze de deur uitgaat nog goed wordt gecontroleerd door het bedrijf.
Al met al ben ik van mening dat ik in mijn recht sta als consument. Dit werd ook bevestigd door een juridisch medewerker van de Consumentenbond die ik telefonisch om advies heb gevraagd.

Ik wil dat Informatique erkent dat zij hierin fout zit en ik als consument in mijn recht sta, gezien bovenstaand beschreven omstandigheden, en mij de router levert voor de prijs van €249,00.

Wij vinden dat Informatique hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Informatique?