Klacht Informatique: Informatique komt verkopersgarantie niet na

Klachtnummer
# 69057
Gebruiker
Niels
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 20 juni heb ik mijn Seagate GoFlex Satellite hard disk met ingebouwde accu en WiFi geretourneerd met een defecte accu. Ik had de disk toen zo’n 26 maanden in mijn bezit. Het defect openbaarde zich dus kort na het verlopen van de fabrieksgarantie van 24 maanden. De accu van deze disk blijkt niet door mij of Informatique te kunnen worden vervangen omdat, zoals de fabrikant aangeeft, de accu geacht wordt de gehele levensduur van de disk mee te gaan. De klantenservice wilde daarop de disk ongerepareerd aan mij retourneren en bood mij ter compensatie een gewone 500 GB externe disk aan. Dit aanbod heb ik afgeslagen. Door de defecte accu kan de disk niet meer als mobiele opslag gebruikt worden en is er dus sprake van een ondeugdelijk product. Ik heb daarom voorgesteld om de disk op kosten van Informatique te laten repareren, een gelijkwaardig product ter vervanging te zullen accepteren of het aankoopbedrag geretourneerd te krijgen maar Informatique wil dat Seagate het probleem oplost.

De oplossing

Terugstorten aankoopbedrag

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Informatique hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Informatique?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen