Wij vinden dat Informatique hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Informatique: Laptop werkt niet naar behoren, slechte/geen oplossing van Informatique!
Details
Klacht
In augustus 2017 hebben wij voor mijn dochter een laptop gekocht bij Informatique. Zij had deze nodig voor school. Na een week bleek dat de laptop niet oplaadde wanneer hij werd aangesloten aan de stekker. Wij zijn met de laptop weer teruggegaan naar Informatique. Informatique heeft de batterij uit de laptop gehaald en de laptop laadde weer op. We mochten toen eventueel de laptop ook omruilen voor een nieuwe laptop. Omdat de laptop weer oplaadde hebben we dat toen niet gedaan, mijn dochter haar programma's stonden er immers op. We dachten dat het probleem opgelost was, de medewerker van Informatique gaf ook aan dat dit soms gebeurt bij nieuwe laptops.Na twee weken was de laptop opnieuw leeg en bleek hij opnieuw niet op te laden wanneer hij aangesloten werd aan de stekker. Opnieuw gingen we naar Informatique met ons probleem... Wij wilden nu wel graag de laptop omruilen voor een nieuwe, echter bleek dat dit niet meer kon omdat de eerste twee weken na aankoop om waren. We moesten het maar met deze laptop doen, mochten hem eventueel binnen brengen, maar dan moesten we wel 35 euro voor een leenlaptop betalen. Informatique had geen leenlaptops op voorraad...
Eigenlijk vonden wij dit een rare gang van zaken omdat wij gelijk aan het begin hadden aangegeven dat er iets niet goed was met de laptop. Ondertussen zijn wij een aantal keer bij Informatique geweest met de vraag of wij toch niet alsnog de laptop kunnen omruilen. Daarnaast hebben we al een aantal keer aangegeven dat wij het vreemd vinden dat ons bij de eerste keer (toen we de laptop nog wel mochten omruilen) niet is aangegeven dat omruilen alleen kan binnen twee weken na aankoop van de laptop. Informatique geeft aan dat we dit zelf hadden moet uitzoeken en dat als we willen dat de laptop gemaakt wordt, we hem 5 weken kwijt zijn en 35 euro moeten betalen voor een leenlaptop. Bij aanschaf van de laptop hebben we de verzekering met meest uitgebreide dekking aangeschaft, ons insziens vinden wij dat Informatique ons niet alle informatie heeft gegeven die we hadden moeten krijgen. Informatique had ons bij de eerste keer moeten vertellen dat wij onze laptop konden omruilen en dat dit volgende week niet meer zo zou zijn. Dit hebben zij niet gedaan, ik vind de service ronduit slecht... en baal nu erg van hoe zij met ons als klant omgaan...
Groetjes van een zeer teleurgestelde klant!
Gewenste oplossing
Nieuw laptop!Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.