Klacht Informatique: Niet willen leveren wat geadverteerd is, incompleet artikel en een zeer slechte klantenservice!!!!!!

S. van der Meer

Bij informatique is door mij onlangs een Raspberry 4 Pi 8Gb starterspakket besteld. Dit pakket is door mij ontvangen echter ontbrak er een HDMI micro naar HDMI verloopkabeltje. Deze staat ook duidelijk afgebeeld op de bij het product getoonde afbeelding.
Een vriendelijk verzoek gedaan om nazending van het betreffende kabeltje. Hierop kwam een heel wazig antwoord dat de Raspberry Pi niet werd geleverd met een midi HDMI 'connector' maar met twee micro HDMI 'conectoren' en als ik een midi HDMI connector wilde kon ik die bij hun aanschaffen. Nu had ik inderdaad betreffende kabel een HDMI 'midi' naar HDMI verloopkabel genoemd maar dit moest een 'micro' naar HDMI verloopkabel zijn. Maar over connectoren heb ik het nooit gehad.
Een connector zit namelijk op de printplaat gesoldeerd en de raspberry PI 4 heeft standaard 2 micro HDMI connectoren aan boord. Maar dat is een vast onderdeel van het apparaat en ik heb het nooit over connectoren gehad. Bovendien kun je helemaal geen midi connectoren kopen voor de Raspberry Pi 4 want een connector is een soort stopcontact, het zit er op of het zit er niet op.
De medewerker dus wist duidelijk niet waar hij het over had.
Vervolgens maar even een verduidelijking gegeven dat het hier om een verloopkabel ging van micro HDMI naar HDMI en niet om connectoren en dat een dergelijk kabeltje overduidelijk op de afbeelding waarop de inhoud van het pakket werd afgebeeld te zien was en dus ook geleverd diende te worden"
Vervolgens kreeg ik het bericht:

"Geachte ....,
Het klopt inderdaad niet dat er geen micro HDMI-kabels bij de Pi geleverd zijn. Ik heb de kwestie voorgelegd bij onze inkoopafdeling"

De volgende dag kreeg ik het volgende bericht:

"Beste.......
Volgens onze inkoopafdeling wordt de Pi zonder HDMI-kabels geleverd.
Dit staat verkeerd op onze website.
Als u wilt kunt u de Pi retourneren
Onze excuses voor de miscommunicatie en de fout aan onze kant"

Ik heb hun er op gewezen dat volgens consumentenrecht geleverd moet worden wat ze hebben geadverteerd. Toen wild men dat ik een screenshot naar hun toe wilde sturen waarop die kabel te zien is (Hij staat nog steeds op hun website!) Vandaag gebeld en toen was er geen kabel bij hun te zien op hun site, nou bij mij wel! Inmiddels hebben ze wel de tekst aangepast maar de afbeelding staat er nog steeds.
Ze zouden vandaag terugbellen, maar dat is niet gebeurt en zal vast ook niet meer gebeuren.
Wat een bedrijf! De service is precies NUL!!!

Stuur dat rottige kabeltje gewoon eens op i.p.v. als een klein kind in allerlei bochten wringen om dat kabeltje maar niet te hoeven sturen.

Wij vinden dat Informatique hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Informatique?