Klacht ING Bank: Bedrog door de ING en er wordt reeds jaren woekerrente doorberekend t/m de dag van vandaag.

sad Niet opgelost
ConsumentSchade#333

In 2003 heb ik een doorlopend krediet afgesloten bij de ING. Op dat moment was de regel, dat op 65-jarige leeftijd, de daarop volgende vijf jaren het afgesproken bedrag per jaar met 1/5 zou worden teruggebracht om vervolgens op 70- jarige leeftijd het eventuele openstaande krediet afgelost zou zijn.

In 2015 ontving ik een brief van de ING dat er een wijziging was doorgevoerd:
1. De afspraken zoals voorheen waren vastgelegd werden op initiatief van de bank met 5 jaar verlengd. Dit in verband met het steeds ouder worden van de mensen en op die manier kon men langer genieten van het krediet. "In 5 jaar tijd (tussen 75 en 80 jaar) lost u uw lening volledig af.

Maar wat schertste mijn verbazing, een aantal maanden geleden keek ik op het overzicht en het doorlopend krediet bleek geblokkeerd! In achttien jaar tijd heb ik nooit rood gestaan en elke maand werd het aflossingsbedrag afgeschreven. Zonder ooit een probleem! Soms was er een bedrag opgenomen en ook werd er teruggestort.

De brief met de informatie betreffende de wijziging zoals weergegeven was getekend door Dhr. Fred Tuininga, Directeur Klantenservice

Dit lijkt mij een vorm van bedrog! Het feit dat een bank deze aanbieding ooit heeft gedaan en in een vorm heeft gegoten door mooie woorden te gebruiken, maar van de een op de andere dag het krediet blokkeert zonder enige aanleiding, vanwege bijvoorbeeld achterstallige aflossing, behoort teruggedraaid te worden.
Er is immers op initiatief van de bank een overeenkomst gewijzigd en eenzijdig ondertekend door de Directeur van deze afdeling!

ING Bank
    Om je privacy te beschermen beantwoorden we geen vragen over je persoonlijke bankzaken via externe platforms. We helpen je graag via de chat in Mijn ING (🕑 ma-vr 8.00 - 21.00, za 9.00 - 17.00). Heb je geen toegang tot Mijn ING? Op ing.nl/contact vind je meer contactmogelijkheden.
    Meer informatie over onze klachtenprocedure vind je op ing.nl/klachten.

ConsumentSchade#333

Ook een klacht indienen over ING Bank?