Klacht ING Bank: 4 cijferige code niet meer in beeld

Ruudjo78

Dag, ik ben onlangs overgestapt van een oneplus 5T naar een oneplus 7t en heb nu wat problemen met betalen via de app in de winkel.

Voorheen als ik een bedrag wou afrekenen hoger dan € 25, - kreeg ik automatisch het scherm in beeld met het versturen om de 4 cijferige pijn in te voeren.

Nu gaat het als volgt bij een betaling :

Telefoon activeren (hoeft niet unlocked te worden)
Telefoon tegen pin houden
Pin automaat zegt actie op telefoon
Telefoon unlocken
App starten
App unlocken
En dan verschijnt pas de vraag om de 4 cijferige pin

Nog een nadeel is dat je telefoon moet afschermen omdat je rekeningen met saldo in beeld zijn.

Gebruik de app al ruim 2 jaar en vind/vond het echt ideaal maar dit is gewoon ruk.

Heb het nu een maand aangekeken maar ik
hoor graag hoe ik dit kan verhelpen.

Gr, Ruud Geerdink

Graag reactie

ING Bank
    Hallo Ruudjo78,

Goed dat je aan de bel trekt. Tof dat je een nieuwe telefoon hebt!

Ik heb even navraag gedaan bij onze Technische Helpdesk hoe het kan dat jij hier tegen aan loopt want dit is natuurlijk irritant.

Mijn college vermoedt dat het met een instelling te maken heeft. Heb je 'Tikken en betalen' wel als standaard/favoriet ingesteld? Als je dit hebt ingesteld zou je de App direct moeten kunnen openen met ING Mobiel Betalen.

Laat je weten of je dit hebt ingesteld?

Met vriendelijk groet,
    ING Webcare,
    Femke
    Goedemorgen Femke,

Helaas staat dit goed ingesteld, het gaat allemaal goed bij bedragen onder de 25 daarboven moet ik de ING app openen en een in het menu mobiel betalen selecteren.

Heel vervelend

Gr, Ruud
    Goedemorgen Femke,

Heel vervelend

Gr, Ruud
    ING Bank
    Hallo Ruudjo78.

Als eerder genoemde niet aan de order is dan is het handig om zelf in contact te komen met mijn collega van de Technische afdeling.

Je kunt hiervoor met hen bellen via de klantenservice:
    ☎ 020 22 888 88 (ma-vr 8:00-21:00. za 9:00-17:00)

Ik hoop dat je er snel uitkomt.

Vriendelijke groet,

Margreet
    ING|Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?