Klacht ING Bank: Absolute onredelijke bureaucratische benadering en afwijzing ing rood staan

Jaketheturtle#oplossen

30 jaar ‘rood staan’ gehad. Altijd netjes zonder problemen gebruikt. Één bericht gemist om de rekening driemaandelijks aan te zuiveren. ‘Rood staan’ direct opgeheven, geen enkele coulance. Vervolgens na 3 maanden opnieuw aanvraag ingediend. Afgewezen omdat er geen salaris op binnenkomt. Terwijl op mijn zakelijke ing €18.000 maandelijks binnenkomt! Absurd deze redenering!!!

Oplossen!! ING ‘rood staan’ toestaan!!!

ING Bank
    Hi Jaketheturtle#oplossen,

Ik kan me de onvrede heel goed voorstellen. Een stukje achtergrondinformatie: Een van de voorwaarden van de roodstand, waarmee je akkoord bent gegaan, is het feit dat je minimaal een werkdag in de drie maanden positief moet staan. Als je daaraan niet voldoet, kunnen we je limiet beëindigen, zoals bij jou het geval is. Het is ons wettelijk gezien niet toegestaan langer dan 3 maanden een negatief saldo toe te staan.

Daarnaast staat je zakelijke rekening los van je particuliere rekening. We moeten op je particuliere rekening kunnen zien dat je de roodstand kunt dragen, anders kunnen we deze inderdaad -hoe vervelend ook- niet toekennen.

Vriendelijke groet,

Roos
    Webcare ING
    Jaketheturtle#oplossen
    Roos, dank voor je reactie....maar één dag te laat, één dag!! Dat zal ik nooit begrijpen, daarnaast Roos, hoeveel geld moet er dan maandelijks van de zakelijke naar de privé rekening gaan? Voorwaardes daaromtrent ken ik niet, en los daarvan: als ik die éne dag niet te laat was geweest had er géén haan naar gekraaid en had ik dit privilege tot in lengte van dagen gehouden....dus elke logica ontgaat me ten ene male....
    Jaketheturtle#oplossen
    Daarnaast: het raakt me gewoon na zoveel jaren trouwe klant van de giro, Postbank en nu ING....dat de deur gesloten blijft en er geen heroverweging mogelijk is....en op grond waarvan? Idd regels zijn regels. Ik overweeg in ernstige mate om mijn relatie met ING te beëindigen, zo teleurgesteld voelt het....
    ING Bank
    Beste Jaketheturtle#oplossen.

Ik heb je net geprobeerd te bellen om je uit te leggen hoe het proces verloopt.

Het is namelijk zo dat Kwartaallimiet is gewijzigd naar een volledig geautomatiseerd product genaamd Roodstaan.

Als je Roodstaan aanvraagt, controleert het systeem of je de afgelopen 3 maanden niet ongeoorloofd negatief hebt gestaan. Voorheen konden wij handmatig de aanvraag bewerken, maar dat kan niet meer.

Om die reden kunnen wij dan ook niet (zelfs niet voor zo een trouwe klant) het proces terugdraaien of ongedaan maken.

Tevens is het zo dat voor de aanvraag de voeding binnen moet komen vanaf een Verzamelbetaling (VZ)

Het spijt me maar ik kan hier helaas geen verandering in aan brengen. Je kunt over 3 maanden Roodstaan aanvragen aangezien je (doordat je 1 dag te laat was) 1 dag ongeoorloofd rood hebt gestaan.
    Voordeel van Roodstaan is dan wel weer dat je niet per se een werkdag positief hoeft te staan, maar dat kan ook een zaterdag of een zondag zijn.

Ik stuur je hierbij de voorwaarden van Roodstaan mee.

Vriendelijke groet,

Margreet
    ING|Webcare

Niet okee

Ook een klacht indienen over ING Bank?